رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: نماز باران ۲۶ آذرماه در امامزاده سلطان سبزپوش غرب شهرکرد به امامت امام جمعه موقت شهرکرد اقامه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نماز باران روز ۲۶ آذرماه در امامزاده سلطان سبزپوش غرب شهرکرد به امامت امام جمعه موقت شهرکرد اقامه خواهد شد.

او با بیان اینکه ساعت برگزاری نماز ۹ صبح است، افزود: روزه گرفتن روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، غسل، استغفار، توبه و ادای حق‌الناس از آداب نماز است و انجام این اعمال و همراه کردن سالمندان و کودکان در این نماز تضرع و خشوع بندگان را بیشتر می‌کند.


بیشتر بخوانید


کریمی اضافه کرد: یکی از مصادیق پذیرش دعا، استغفار دسته‌جمعی و توبه است که دعا برای نماز باران یکی از این روش‌ها است که موظف هستیم در زمان خشکسالی و گرفتاری بخوانیم.

او با اشاره به اینکه در طول تاریخ ائمه و علما نیز این دعا را خوانده‌اند، گفت: قرائت این نماز توسط پیامبر اکرم (ص)، امام رضا (ع) و آیت‌الله خوانساری در قم نشان‌دهنده این است که در زمان گرفتاری به سمت و سویی حرکت کنیم که برکت خداوند شامل حالمان شود.

کریمی اظهار داشت: این نماز باید زیر سقف آسمان و به جماعت خوانده شود و هرچه حالت خضوع و خشوع بیشتر در چهره مردم نمایان باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت البته خواندن این نماز بدان معنا نیست که بلافاصله بعد از نماز باران ببارد.

او ادامه داد: گاهی سؤال می‌شود که آیا دعا‌های ما استجابت می‌شود؟ که باید گفت این نماز در واقع یک دعای دسته‌جمعی است تا لطف و رحمت الهی شامل حال ما شود که نباید به یک زمان خاص خلاصه شود بلکه باید استمرار داشته باشد.

کریمی بیان کرد: در آیه ۴۲ سوره انعام قرآن کریم نیز به پناه بردن به خداوند در زمان گرفتاری سفارش شده است که وظیفه ما این است در این مواقع به سمت پروردگار قدم برداریم تا خداوند نیز رحمت و باران الهی را شامل حال ما کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار