رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:رئیس جمهور بر حضور میدانی مسئولان برای برآورد خسارات تاکید کرد تا مردم احساس نکنند به نیاز‌های آن‌ها توجه نمی شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با زینی وند استاندار کرمان ضمن ابلاغ سلام  رئیسی رئیس جمهور به مردم مناطق سیل زده استان گفت: رئیس جمهور بر حضور میدانی مسئولان و برآورد خسارات تاکید دارند تا مردم احساس نکنند به نیاز‌های آن‌ها توجه نمی شود ضمن آنکه پس از برآورد خسارت‌ها اگر نیاز به مصوبه در هیات دولت باشد ایشان قول مساعد دادند.

در این ارتباط استاندار کرمان گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و اعلام کرد به محض فراهم شدن شرایط جوی، امداد هوایی به روستا‌ها و مناطق سیلزده و صعب العبور شروع می شود.

استاندار کرمان و هیات همراه صبح امروز ۱۴ دی ماه و در ادامه بازدید میدانی از مناطق سیل زده جنوب استان، از روستا‌های سیل‌زده گنج‌آباد، حسین‌آباد شهرستان منوجان و بخش‌هایی از جاده قلعه‌گنج به منوجان که به دلیل سیلاب اخیر در جنوب استان دچار آب‌بردگی در محدوده آبنما‌ها شده بود بازدید کرد.

 همچنین با دستور استاندار کرمان، مطالعات زمین‌شناسی گنج‌آباد منوجان به دلیل شکاف و فرونشست‌ها انجام می‌گیرد و اداره کل راهداری ترمیم آبنما‌ها را تسریع می‌کند.

 زینی‌وند از خسارت زیاد وارده به زیرساخت‌ها و کشاورزی در شهرستان‌های قلعه‌گنج و منوجان خبر داد و گفت: آبگرفتی خانه‌ها زیاد است و روستا‌هایی نیز با مشکل مواجه هستند که تاکنون دسترسی به آن‌ها پیدا نکرده‌ایم.

استاندار کرمان تصریح کرد: به محض مساعد شدن شرایط جوی، امداد هوایی آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه برقراری آب و برق برخی روستا‌ها نیز در حال انجام است، می گوید: برآورد خسارت چند روز زمان می‌برد، اما در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر و سپاه در حوزه حضور دارند و برآورد‌ها را انجام می‌دهند تا برای زیرساخت‌ها بتوانیم تامین هزینه کنیم.

زینی‌وند گفت: با انجام مطالعات از سوی زمین‌شناسی و بنیاد مسکن از مسیر سیلاب‌ها، در صورت نیاز روستا‌هایی که در مسیر سیلاب هستند، جابجا می‌شوند.

فرماندار منوجان، معاون اجرایی سپاه ثارالله استان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، روسای هلال‌احمر، راهداری و مسئولان دیگر در این بازدید‌ها استاندار کرمان را همراهی کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار