فرماندار دلگان گفت: جوانگرایی با شعار اتفاق نخواهد افتاد همچنان که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بار‌ها عنوان داشته‌اند که بایستی از ظرفیت جوانان استفاده تا موفقیت حاصل شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  ولی محمد بامری   در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع اشتغال وکارآفرینی گفت: باتوجه به اینکه سالجاری از طرف رهبر معظم انقلاب سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروی جوانی باعث رشد شکوفایی، تولید داخلی، ایجاد اشتغال و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن خواهد شد.

وی  گفت: لازمه برون رفت از مشکلات فعلی زمان‌شناسی و استفاده از تجربیات موفق هست و ما نیازمند تنظیم سند ساماندهی جوانان برای حل و فصل مشکلات جوانان شهرستان هستیم که براساس آن مشکلات توسط کارگروه‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد شناسایی، احصاء و اولویت‌بندی و سپس برابر وظایفی که دستگاه‌ها دارند نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌شود.

فرماندار دلگان گفت:در تدوین این سند موضوعات مهمی همچون ازدواج و خانواده، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و مهارت آموزی، اوقات فراغت و فضای مجازی باید لحاظ شود .

وی گفت: این سند نقشه راه و دستورالعمل مشخص را برای ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد و از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌کند.

وی  گفت: تسهیلات مختلفی در قالب اشتغال پایدار روستایی، در شهرستان توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظفند از این طرح‌ها حمایت کرده و همینطور بانک‌های مستقر در شهرستان نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند.

بامری گفت: تشکیل کمیته استعدادیابی به منظور شناسایی و پرورش جوانان مستعد در زمینه ایجاد اشتغال و اجرای مصوبات برابر جدول زمانبندی مورد تاکید است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار