شریفی: قایق‌هایی که در بخش آب‌های آرام وجود دارد، برای ۸ سال پیش است

ملی پوش قایقرانی آب‌های آرام گفت: ما در بخش کایاک با قایق‌هایی تمرین می‌کنیم که برای ۸ سال پیش است و همین موضوع کار ما را سخت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- دومین اردوی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام کشورمان برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین از روز شنبه در دریاچه مجموعه ورزشی هرمزگان برگزار شده است. این اردو به مدت ۴۵ روز و با حضور تمامی قایقرانان و زیر نظر پدرو سنا سرمربی برزیلی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام در بندر خمیر در حال برگزاری است.

از آمادگی خودتان برای حضور در بازی‌های آسیایی توضیح می‌دهید؟

تمرینات تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام چند روزی می‌شود که در بندر خمیر شروع شده است و انگیزه ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی بسیار بالا رفته است. از ۴ سال گذشته که بازی‌های آسیایی برگزار شد ما تمریناتمان را زیر نظر ایرج اقلیمی به صورت منظم برگزار می‌کردیم. از زمانی که سنا به ایران آمده است حضور او مزید بر علت شده و همین موضوع انگیزه ورزشکاران را ۲ برابر کرده است. به طوری که قایقرانان با فراغ بال بیشتری به تمرینات ادامه می‌دهند تا بتوانند بهترین رنگ مدال را در بازی‌های آسیایی کسب کنند.

پیش بینی خودتان از بازی‌های آسیایی هانگژوی چین چیست؟

از الان نمی‌توان راجع به نتیجه گیری در این رقابت‌ها پیش بینی کرد. در هر صورت ما تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت و سعی می‌کنیم در آنجا بهترین عملکرد خودمان را نشان دهیم.

از مشکلات تیم ملی آب‌های آرام توضیح می‌دهید؟

بالاخره هر رشته‌ای سختی‌های خاص خودش را دارد. در آب‌های آرام به خاطر اینکه مسافت‌های ما کوتاه‌تر است، سرما و آلودگی هوا خیلی ما را اذیت می‌کند. از طرفی ما در آب‌های آرام با مشکل قایق هم مواجه هستیم. هر سال مدل‌های جدیدی از قایق رونمایی می‌شود که تمام مهندسان این رشته دست به دست هم داده اند تا قایق‌هایی بسازند که ورزشکاران بتوانند رکورد‌های خوبی را ثبت کنند. با توجه به شرایط سخت اقتصادی که در کشور وجود دارد ما با قایق‌هایی که برای ۸ سال پیش است تمرین می‌کنیم و همین موضوع در روند کاری ما مشکل ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


آیا فدراسیون قایقرانی اردو و بازی دوستانه‌ای در نظر گرفته است؟

من در جریان برنامه ریزی‌های فدراسیون قرار ندارم، زیرا تمام تمرکز خودم را بر روی تمرینات گذاشته ام. هر برنامه ریزی که فدراسیون انجام دهد از آن تبعیت کرده و مانند یک سرباز آن را انجام خواهیم داد.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی چین و در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده در روز‌های ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار