در تماس تلفنی همتای صربستانی؛

رئیسی: فرصت‌های همکاری‌ تهران - بلگراد فعال شوند

روسای جمهور ایران و صربستان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای تحکیم بیشتر روابط دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - حجت الاسلام رئیسی در این تماس تلفنی گفت: جمهوری اسلامی ایران، مصمم است در راستای منافع دو ملت، بیش از پیش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی را با صربستان، توسعه و تحکیم بخشد.

به گفته رئیس‌جمهور، «فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوع و گسترده‌ای برای توسعه سطح همکاری‌های دو کشور وجود دارد؛ لذا توسعه همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، منافع متقابلی برای دو کشور دارد که باید شناسایی و فعال شوند.»

رئیس جمهور صربستان نیز در این تماس تلفنی گفت: بلگراد بدنبال ارتقای سطح مناسبات و همکاری‌های تجاری و بازرگانی و ایجاد روابط مستحکم سیاسی و راهبردی با تهران است. چراکه دو کشور از زمینه‌های گسترده‌ای برای توسعه سطح روابط برخوردار هستند،

پیش از این و در آخرین سفر رسمی مقامات کشورمان به صربستان، در مارس ۲۰۱۷ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران در سفر به بلگراد با همتای صرب خود و اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان این کشور دیدار کرد. در این سفر همچنین بروجردی با راسیم لیاییچ وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان نیز دیدار داشت که در جلسه با وزیر تجارت صربستان خواستار امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین صربستان و ایران شد و آن را متحول‌کننده روابط تجاری خواند.

همچنین تیر امسال دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران گفته بود با برنامه ریزی خوب می‌توانیم روابط بیشتری را با یکدیگر در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، علمی و اقتصادی و با شهر‌های ایران از جمله قزوین داشته باشیم.

صربستان کشوری با هفت و نیم میلیون جمعیت واقع در اروپا بوده و پایتخت آن شهر بلگراد است.

این کشور واقع در نیمه شرقی اروپا با کشور‌های بلغارستان، مجارستان، کرواسی، رومانی، بوسنی و هرزگوین و مونته نگرو همسایه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس جمهور ، صربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار