وزیر خارجه چین گفت کشورش در موضوع بحران اوکراین در طرف درست تاریخ ایستاده است و گذشت زمان این را نشان خواهد داد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین همچنین گفت موضع کشورش در خصوص بحران اوکراین مانند موضع بسیاری از کشور‌های دیگر است.

برابر بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، وانگ یی در گفتگو با خبرنگاران، مخالفت کشورش با هر نوع فشار و یا اتحاد خارجی را اعلام و اتهام‌های واهی علیه کشورش را رد کرد.

به گزارش رویترز، این اظهارات وانگ پس از هشدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به همتای چینی خود مبنی بر عواقب حمایت چین از روسیه در حمله به اوکراین مطرح شد.

برابر بیانیه‌ای که پکن در خصوص گفتگوی ویدئویی میان روسای جمهور آمریکا و چین منتشر کرد شی جینپینگ به بایدن گفت جنگ در اوکراین باید هر چه زودتر پایان یابد. رئیس جمهور چین در حالی که روسیه را مقصر این جنگ ندانست از کشور‌های عضو ناتو خواست با مسکو گفتگو کنند.

وانگ یی همچنین درباره این گفتگو ویدئویی گفت مهم‌ترین بخش پیام رئیس جمهور چین به همتای آمریکایی خود این بود که چین همواره به دنبال برقراری صلح در جهان است

لی یوچنگ معاون وزیر خارجه چین نیز در روز شنبه گفت تحریم‌های اعمال شده کشور‌های غربی علیه روسیه در موضوع اوکراین را «خشم» فزاینده توصیف کرد.

آمریکا و هم پیمانان اروپایی و آسیایی این کشور تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه در پی حمله ۲۴ فوریه روسیه به همسایه اش وضع کردند؛ حمله‌ای که آن‌ها آن را به ولادیمیر پوتیشن رئیس جمهور روسیه نسبت دادند.

وزیر خارجه چین با گفتن این موضوع که کشورش حاکمیت سرزمینی اوکراین را به رسمیت می‌شناسد گفت نگرانی‌های امنیتی روسیه قانونی است و جنگ در گرفته باید از طریق گفتگو و راه حل دیپلماتیک حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
اینو نمیدونم ولی میدونم آمریکا همیشه در طرف غلط تاریخ وایستاده
آخرین اخبار