افزایش ۶۸ درصدی تردد در جاده‌های استان فارس

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در روز گذشته تردد ورودی‌های استان (از سمت اصفهان) ۶۸ درصد افزایش داشته است.

علیرضا راستیار از تردد یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۸۳ خودرو در روز گذشته یازدهم فروردین‌ماه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: تردد این خودرو‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۸۵ هزار و ۶۸۰ تردد ۶۸ درصد افزایش یافته است.

او گفت: ۹۳ هزار و ۲۵۵ تردد از مجموع تردد‌های انجام شده در جاده‌های استان فارس در این مدت مربوط به خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۷۹ هزار و ۷۰۶ تردد خودروی سواری و وانت و ۷ هزار و ۳۲۲ تردد مربوط به اتوبوس‌ها بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۲۲ درصدی را به همراه داشته است که از کل تردد‌های انجام شده ۸ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده است و متوسط سرعت خودرو‌ها در جاده‌های استان ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

او گفت: در روز گذشته ورودی شیراز_مرودشت با ۶۲ هزار و ۵۳۶ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۷ هزار و ۱۲ تردد، شیراز_دشت ارژن ۲۷ هزار و ۹۶۸ تردد، شیراز_ کوار ۲۳ هزار و ۸۶۴ تردد، سعاتشهر_صفاشهر_ ۲۴ هزار و ۵۷ تردد، شیراز_سروستان ۱۸ هزار و ۲۷۰ تردد، قائمیه_ نورآباد ۱۴ هزار و ۴۵ تردد، کازرون_بوشهر ۱۰ هزار و ۹۷۲ تردد، نورآباد_گچساران ۹ هزار و ۵۹۸ تردد، شیراز_ سپیدان با ۱۶ هزار و ۱۹۵ تردد و آباده_ شهررضا ۱۷ هزار و ۷۶۴ خودرو بیشترین تردد ثبت شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، اپلیکیشن موبایل همراه ۱۴۱ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محور‌های مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.

راستیار به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز اشاره و گفت: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است و از مردم درخواست می‌شود همکاری بیشتری با عوامل راهداری و پلیس راه در تعطیلات نوروزی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار