مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از هفت هزار تن هندوانه تولید استان از مرزهای میلک و ریمدان و به طور عمده از مرز پیشین به افغانستان و پاکستان صادر شده است.

مبین علی میر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در ایام تعطیلات نوروز،شاهد رشد صادرات از بازارچه‌های استان بودیم به طوریکه در ایام تعطیلات نوروز تنها از مرز پیشین بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن کالا صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

او گفت:  ۸۰ درصد از کالاهای صادر شده از بازارچه های مرزی کالاهای غیر نفتی وتولیدات داخلی سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: اقلام صادر شده شامل هندوانه و تره‌بار تولید استان است که صادرات این اقلام به پاکستان و افغانستان از طریق بازارچه‌ها رضایت بیش از پیش کشاورزان را به دنبال داشته است.

او گفت: با توجه به افزایش چشمگیر صادرات در مقایسه با سال گذشته، برای انتقال این محصولات از مرز پیشین از ظرفیت تمام کامیون داران محلی و وانت داران استفاده شده است.

میر  گفت:  این میزان از صادرات کالاهای تولید سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی در اشتغالزایی در داخل و خارج استان داشته است.

او گفت: براساس افق تعریف‌شده برای صادرات از بازارچه های استان، امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از بازارچه های استان صادر خواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار