پلیس برلین برگزاری مراسم شب زنده داری به یاد خبرنگار شهید شبکه الجزیره را ممنوع اعلام کرده است.

پلیس برلین برگزاری مراسم شب زنده داری به یاد شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره را که در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نیرو‌های رژیم صهیونیستی شهید شد، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش وبگاه الجزیره انگلیسی، پلیس برلین به یک گروه یهودی حامی فلسطین اعلام کرد که شب زنده داری مشمول ممنوعیت اعتراضات در آستانه روز نکبت است. این مراسم یکی از تجمعاتی است که در جریان تظاهرات گسترده و بی سابقه در حمایت از فلسطین در پایتخت آلمان از سوی مقامات ممنوع اعلام شده است. تجمع به یاد ابوعاقله از سوی «صدای یهود» گروه یهودی حامی حقوق فلسطینی‌ها سازماندهی شده بود. اما پلیس به این گروه اعلام کرد که این مراسم که قرار بود عصر جمعه برگزار شود، مشمول ممنوعیت اعتراضات در آستانه روز نکبت است.

فلسطینیان هر ساله در روز ۱۵ می، سالروز اشغال سرزمین‌هایشان که منجر به اخراج ۷۰۰ هزار فلسطینی و ادامه اشغال شد، مراسم روز نکبت را برگزار می‌کنند. پلیس برلین استدلال کرده است که این تظاهرات «خطر بدیهی» شعار‌های ضدیهودی، ارعاب و خشونت را به همراه خواهد داشت.

ماه گذشته، گزارش‌های رسانه‌های آلمانی حاکی از آن بود که یهودیان در جریان تظاهرات در حمایت از فلسطین در برلین مورد توهین‌های یهودستیزانه قرار گرفته‌اند. اما ویلند هوبان، رئیس «صدای یهود» گفت که از تظاهرات قبلی به عنوان بهانه استفاده می‌شود: «سنای برلین می‌خواهد تا آنجا که می‌تواند از همبستگی با فلسطین جلوگیری کند. آن‌ها حرف‌های ضد یهودی تعداد انگشت شماری از نوجوانان را می‌گیرند و از آن برای بی اعتبار کردن هزاران نفری استفاده می‌کنند، که می‌خواهند به طور مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند.»

این ممنوعیت شامل پنج تظاهرات و راهپیمایی دیگر هم شد که برای آخر هفته برنامه ریزی شده بود، از جمله رویداد‌هایی که گروه «فلسطین سخن می‌گوید» گروهی به نمایندگی از جامعه فلسطینی در آلمان سازماندهی کرده بود.

درخواست گروه «فلسطین سخن می‌گوید» برای لغو این ممنوعیت در دادگاه بعد از ظهر جمعه رد شد. 

دادگاه همچنین اعلام کرد که عامل دیگر این ممنوعیت پیش بینی بسیج گسترده فلسطینی‌ها در روز نکبت است. سال گذشته بیش از ده هزار نفر در برلین به مناسبت روز نکبت و اعتراض به آخرین حملات اسرائیل به غزه تظاهرات کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۴۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
#جمال خاشقجی #شیرین ابو عاقله #جورج فلوید
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۱۳:۰۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم فلسطین به جای سنگ با اسلحه با صهیونیست های حیوان صفت مقابله کنند از کشورهای مسلمان بویژه اعراب میخواهیم که علیه اسرائیل قیام کنند و تعهد و قراردادها و پیمان ها و روابط شان با این دولت صهیون و آدم کش نقض کنند تا مورد توجه جهان اسلام قرار گیرند و گرنه مهر خیانت و جنایت تا بر تارکشان حک خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ننگ بر دولت آلمان و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق بشر غربی
آخرین اخبار