یکی از دانش آموزان بیرجندی با وجود معلولیت مادرزادی توانسته موفقیت‌های بی شماری را در حوزه رایانه و طراحی سایت به دست آورد.

افراد زیادی وجود دارند که با وجود آسیب‌ها و معلولیت‌های جسمی، ذهن خلاق و پویایی دارند.

این خلاقیت سبب شده تا معلولیت نتواند آن‌ها را محدود کند و حتی باعث شکوفایی سایر استعداد‌ها و ممتاز بودن فرد شود.

اسماء یکی از دانش آموزان بیرجندی است که با وجود معلولیت جسمانی از ناحیه پا، در حوزه رایانه و نرم افزار بسیار موفق است.

فعالیت در حوزه شبکه و نرم افزار

اسماء دانش آموز دارای معلولیت بیرجندی گفت: ۱۷ سال دارم و در حوزه شبکه و نرم افزار فعالیت می‌کنم و رشته تحصیلی ام نیز مرتبط با همین حوزه است.

او گفت: به صورت مادرزادی از ناحیه پا مشکل داشته ام، اما این موضوع دلیل محدودیتم نشده و با قدرت به تحصیل خودم ادامه می‌دهم.


بیشتر بخوانید


اسماء گفت: تاکنون در مسابقات زیادی هم شرکت کرده ام که در یکی از آن‌ها سایتی طراحی شده را ارائه کردم و در دیگری هم یک بازی را در مسابقه به نمایش گذاشتم.

این دانش آموز بیرجندی گفت: مدیون دوستانم در مدرسه هستم، زیرا در اموری که مربوط به حرکت من است به کمک می‌کنند و من هم سعی می‌کنم در امور تحصیلی به آن‌ها کمک کنم.

خواستن، توانستن است

مدیر هنرستان دخترانه شاهد بیرجند گفت: این دانش آموز نمادی در مدرسه شده است که می‌توان از آن به عنوان نماد خواستن توانستن است یاد کرد.

او گفت: اسماء دروس عملی را در کنار اساتیدش فرا گرفته و سایر دروس را نیز در کلاس درس و همراه با سایر دانش آموزان یاد می‌گیرد.

یکی از دبیران این مدرسه نیز گفت: درس‌های بزرگی از تلاش و پشتکار این دانش آموز می‌توان گرفت که می‌توان اصلی‌ترین آن را همان شعار معلولیت، محدودیت نیست در نظر گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار