رئیس جمهور اوکراین گفت تنها راه پایان دادن به استبداد، قطع ارتباط ظالمان با جهان آزاد است.

ولودیمیر زلنسکی، در پیامی در تلگرام با انتقاد از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مدعی شد ظالمان نباید با جهان آزاد ارتباط داشته باشند تا استبداد آنها به پایان برسد.

او ادعا کرد: همه با این واقعیت متحدیم که مستکبران حقوق و آزادی های مردم عادی را تحقیر می‌کنند. ویرانه‌ها تنها چیزی است که از سربازان روسی  در اوکراین باقی مانده است و ما برای بازسازی کشورمان به کمک مالی نیاز داریم.

رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اقدام تحریمی اتحادیه اروپا گفت: از اتحادیه اروپا به خاطر امضای ششمین بسته تحریمی علیه روسیه که این کشور را از سود فروش نفت محروم می‌کند، سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا تحریم علیه بخش نفت و انرژی روسیه و تحریم‌های دیگر از جمله بانک‌ها و شبکه تلویزیونی این کشور را به طور رسمی تصویب کرد.

زلنسکی: پیروزی از آن اوکراین است

زلنسکی همچنین در پیام ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد وعده پیروزی بر روسیه را داد و با تأکید بر این که پیروزی از آن اوکراین خواهد بود، گفت: «رهبر حزب اینجاست، رهبر دفتر ریاست‌جمهوری اینجاست، نخست‌وزیر اوکراین (دنیس) شمیهال اینجاست، (مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین میخائیلو) پودولیاک اینجاست و رئیس‌جمهور شما اینجاست».

وی در ادامه ویدئوی خود گفت: «تیم ما بسیار بزرگ‌تر است. نیرو‌های مسلح اوکراین اینجا هستند و مهم‌تر از آن، مردم، مردم کشور ما اینجا هستند و ۱۰۰ روز است که از اوکراین دفاع می‌کنند. پیروزی از آن ما خواهد بود. درود بر اوکراین».

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واردات نفت خام روسیه طی شش ماه و سایر فراورده‌های نفتی روسیه طی هشت ماه به بازار‌های اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. همچنین این تحریم‌ها استثناء موقتی را برای کشور‌هایی از جمله مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی که به دریا راه ندارند شامل می‌شود. زیرا این کشور‌ها به منابع نفتی روسیه وابسته هستند و گزینه مناسب دیگری برای جایگزینی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۶:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
زلنسکی: یهودیان نباید با جهان آزاد ارتباط داشته باشند تا استبداد آنها به پایان برسد.
Netherlands
7891
۰۶:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
هراس ۶۹ درصد از صهیونیست‌ها درباره بقای رژیم اشغالگر
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
برلوسکونی: بسیاری از کشور‌های جهان دیگر از غرب پیروی نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
ارتباط نادان ها چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
عجب!!!! بعد ظالمان کیا هستند آقوی زلنسکی؟!!! لابد خودتون و هم پیمان هاتون نیستین دیگه؟!!! نه؟!!! عجب روزگاری شده!!!!!! تو روز روشن این همه ادعا و ریاکاری!!!! همه تون ، شرقی و غربی مثل هم هستین و گاهی شما علیه اونا گاهی اونا علیه شما و البته همیشه هر دو طرفتون علیه مستقل ها و مظلومین و مستضعفین عالم...خدا همه تون رو لعنت کنه که در هر حال ما گرفتار اسکتبار و سفاکی شماهاییم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
زلنسکی میدونه که آمریکا و متحدانش هم جز ظالمین هستند ، یا با توجه به منافع کشورش حرف میزنه؟
آخرین اخبار