بوریس جانسون در سفری از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده، به منظور گفت‌وگو با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، وارد کی‌یف شد.

به گزارش ایندیپندنت، این، دومین سفر نخست وزیر انگلیس است که به این کشور جنگ زده سفر می‌کند.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره گزارش داد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت: من خوشوقتم که [بوریس]جانسون را برای دومین بار در کی‌یف ملاقات می‌کنم و روز‌های گذشته جنگ، حمایت قاطعانه انگلیس را [در این خصوص]ثابت کرد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: ما با نخست وزیر انگلیس، دیدگاه مشترکی برای پیروزی اوکراین داریم و بخاطر این حمایت قوی، سپاسگزار هستیم.

رئیس دفتر زلنسکی نیز گفت: ما با جانسون، در خصوص نیاز مان به سلاح‌های سنگین و حمایت اقتصادی و [لزوم]اعمال بیشتر تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو کردیم.

در همین حال، خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد انگلیس تصمیم دارد یک برنامه آموزشی اصلی را به نیرو‌های اوکراینی ارائه دهد.

سفر غیرمنتظره بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان و «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا در سفری با قطار خود را به کی‌یف، پایتخت اوکراین رساندند. رئیس جمهور رومانی نیز روز گذشته به کی‌یف آمد و اعلام کرد که هدف از سفرش به اوکراین در کنار این سه مقام دیگر اروپایی، نشان دادن حمایت قوی آن‌ها از زلنسکی و مردم اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار