مقام لبنانی:

استفاده از منابع گازی در آب‌های سرزمینی حق مردم لبنان است

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، استفاده از منابع گازی در آب‌های سرزمینی را حق لبنانی‌ها دانست.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان گفت: این حق لبنانی هاست که در منابع گازی خود در آب‌های سرزمینی لبنان سرمایه گذاری و بدون هیچ مانعی از این منابع استخراج کنند.

به گزارش شبکه المنار، محمد رعد در سخنرانی خود در مراسم یادبودی در شهرک جبشیت - از توابع منطقه النبطیه گفت: لبنانی‌های بسیار محتاطانه نتایج دخالت‌های فرستاده آمریکا درباره (ترسیم) مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی را زیر نظر دارند.

محمد رعد تأکید کرد لبنانی‌ها حق دارند با کمترین هزینه، کمترین زمان و آسان‌ترین راه در منابع ملی گاز طبیعی خود سرمایه گذاری کنند و بدون هیچ مانع و یا مناقشه‌ای آن را استخراج کنند.

وی در مورد وضعیت معیشت مردم گفت: افزایش نرخ دلار شرایط زندگی را دشوار و این افزایش فراتراز توان مالیات دهندگان لبنانی است و این امربر دوش شهروندان سنگینی کرده و شرایط اقتصادی، توسعه و عمران و وضعیت اجتماعی کشور را فلج کرده است.

محمد رعد افزود: اولویت کشور ایجاب می‌کند که پس از انتخاب نخست وزیر، سیاست‌هایی اتخاذ شود که باعث کاهش هزینه‌های زندگی، کاهش و تثبیت نرخ ارز و تهیه دارو برای درمان مبتلایان به بیماری‌های صعب العلاج و مزمن و نیز تامین اقلام اصلی و ضروری مواد غذایی در بازار‌ها شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد، حمایت از وجوه سپرده گذاران، بازگرداندن پول‌های منتقل شده به خارج از کشور، از سرگیری بررسی بودجه عمومی کشور، تصویب قانون تسهیل و کنترل نقل و انتقالات (پول) و بازنگری در ساختار و عملکرد بانک‌ها باید در اولویت‌های برنامه‌های دولت آینده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار