وزیر دادگستری ترکیه تاکید کرد برای بار دوم از فنلاند و سوئد خواسته‌اند تروریست‌هایی را که در این دو کشور هستند را به آنکارا تحویل دهد.

«بکیر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه امروز (یکشنبه) بار دیگر تاکید کرد این کشور از فنلاند و سوئد خواسته است عناصر تروریستی را که در این دو کشور پناه گرفته‌اند را به آنکارا تحویل دهد.

براساس گزارش آر تی بوزداغ در طول شرکت خود در تعدادی از برنامه‌های مختلف در «کوتاهیا» اعلام کرد ترکیه قبل از پذیرش درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو، موضع شرافتمندانه‌ای در حمایت از حقوق و قوانین خود نشان داده است.

وزیر امور دادگستری ترکیه افزود: سوئد و فنلاند گوش خود را به خواسته‌های ترکیه برای مبارزه با سازمان تروریستی معطوف کرده اند، اما ما دوباره درخواست استرداد تروریست‌ها را ارسال خواهیم کرد تا ببینیم آیا آن‌ها در مبارزه با تروریسم صادق هستند یا خیر؟

بوزداغ اعلام کرد خواسته‌های ترکیه استرداد ۱۰ تروریست حزب التحریم و ۱۰ تروریست پ. ک. ک است. اگر سوئد و فنلاند در برابر سازمان‌های تروریستی مانند حزب کارگران کردستان، جنبش خدمت، اتحادیه دمکراتیک و ... موضع نگیرند و از مبارزات ترکیه حمایت نکنند، ترکیه به پیوستن این دو کشور به ناتو بله نخواهد گفت.

پیش از این «ماگدالنا اندرسون» نخست‌ وزیر سوئد در اظهارات خود در کنفرانسی خبری به همراهی «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که نگرانی‌های آنکارا در قبال پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را جدی می‌گیرد.

سوئد و فنلاند درخواست رسمی خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را ارائه کرده‌اند. این دو کشور در ابتدای حمله نظامی روسیه به اوکراین موضع بی‌طرفانه‌ای داشتند. با این وجود به دلیل اینکه این دو کشور به مکانی برای جمع شدن برخی از گروه‌های افراطی شده‌اند ترکیه تاکید کرده است درصورتی که تروریست‌هایی را که علیه این کشور می‌جنگند را تحویل ندهند با عضویت این دو کشور در ناتو موافقت نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار