سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: محوریت جهاد دانشگاهی باید یک نگاه پژوهشی همراه با ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

ناصر روانبخش گفت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه ارزشی و انقلابی در کشور است و در راستای عرصه فناوری و دانش ورزی همه جانبه حمایت شود تا در راستای تولید علم و تربیت نسل‌های آینده کشور گامی مهم و مثبتی بردارد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی بیانگر تلاش جهادی و همتی پویا و ارزشمند در عرصه فناوری و دانش بنیان است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه‌های علمی و پژوهشی اقداماتی شایسته‌ای انجام داده است و این ریل پژوهشی و علمی در کشور نباید متوقف شود و حرکت آن به رشد و توسعه پرشتاب علمی و فناوری کشور کمک شایان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی تولید و دانش بنیان یک ظرفیت مهم ملی در کشور است خاطرنشان کرد: آموزش‌های پژوهشی و تخصصی در راستای علم آموزی و اشتغال پایدار زنده نگه داشتن شعار سال است و به گمان جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش بسزایی در این راستا ایفا و قطعا موفقیت‌های زیادی در این عرصه حاصل خواهد شد.

روانبخش تصریح کرد: ظرفیت‌های بندر چابهار نقش مثبت و ارزنده‌ای در بهره گیری از توسعه ملی و فرا ملی در بخش اقتصاد و تجارت بین المللی دارد همراهی جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی کمک شایانی به توسعه بنادر استان خواهد داشت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با بیان این مطلب افزود: بهره گیری از ظرفیت عظیم جهاد دانشگاهی یک فرصت بی نظیر برای دستگاه‌های مختلف در زمینه‌های علمی پژوهشی و کاربردی است که توان و ظرفیت و الگو قرار دادن از این نهاد علمی کشور است.

روانبخش یادآور شد: سازمان بنادر و منجمله اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان سالانه ده‌ها دوره تخصصی شغلی، عمومی و بهبود مدیریت به منظور ارتقای سطح دانش، نگرش و مهارت شغلی و مدیریتی کارکنانش برگزار می‌نماید و همچنین پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با ماموریت‌های سازمانی اولویت دار خود را مورد حمایت قرار می‌دهد که نهاد جهاد دانشگاهی می‌تواند طبق نیازسنجی و تقویم آموزشی سالانه خود در انجام آن‌ها مشارکت نماید.

وی همچنین در پایان گفت: آموزش، اخذ آزمون و صدور گواهینامه‌های شایستگی ملوانان و افسران شاغل در بخش خصوصی دریانوردی و همچنین کارکنان شرکت‌های کارگزاری بندری (لجستیک بندری) از جمله وظایف حاکمیتی سازمان بنادر است که جهاد دانشگاهی می‌تواند با اخذ مجوز‌های لازم در این حوزه نیز فعالیت نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار