کدخدا گفت: آسفالت، جمع آوری آب‌های سطحی، بهسازی معابر جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جمع آوری پسماند‌های خانگی و ساختمانی از جمله مهمترین خواسته‌های مردم است که امیدواریم مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گیرد.

 سلیم کدخدا در کارگروه بررسی مسائل و چالش‌های حوزه شهری راسک اظهارداشت: در جلسات مختلف ارزیابی عملکرد مدیریت شهری شهرستان راجع به خدمات شهری و عمران شهری، بررسی وضعیت ماشین آلات عمرانی و خدماتی شهرداری ها، بررسی اهم مسائل و مشکلات و نارسایی‌ها در محدوده خدمات شهری، ارائه گزارش شهرداران در خصوص امورات عمرانی (آسفالت، جمع آوری آب‌های سطحی، بهسازی معابر، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جمع آوری پسماند‌های خانگی و ساختمانی)، ارائه گزارش از درآمد‌های محلی شهرداری‌های این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و نتایج خوبی حاصل شده است.

وی از زحمات شبانه روزی شهرداران و همکاران اداری و کارگری تشکر و افزود: تعدد وظایف و سنگینی بار مسوولیت شهرداری‌ها در نوع خود بی بدیل است و تنوع و اهمیت وظایف شهرداری‌ها در امور ضروری و روزمره شهروندان، سطح توقعات و مطالبات عمومی از این نهاد عمرانی شهری و خدمات عمومی را به بالاترین حد ممکن افزایش داده است.

فرماندار راسک افزود: ۲۸ وظیفه گوناگون و سنگین در ماده ۵۵ قانون شهرداری پیش‌بینی و وضع شده که حجم یکی از این وظایف معادل مجموعه‌ای از تکالیف یک دستگاه مستقل است.

وی خاطر نشان کرد: تاثیرگذاری کمی و کیفی خدمات شهرداری‌ها هم بر زندگی شهروندان در قیاس با سایر خدمات متفاوت است، استمرار این نشست‌ها با شهرداران و شورا‌های اسلامی شهری با دستور و برنامه‌های ارزیابی و پیگیری مرحله ایی اقدامات و فعالیت‌های شهرداری‌ها در حوزه خدمات عمومی و عمران شهری در بازه‌های زمانی معین و ماهانه یک ضرورت است.

کدخدا ادامه داد: نقیصه فنی سامانه پایش و ثبت مصوبات شورا‌های اسلامی شهر‌های راسک و پارود سریعا و در اولین فرصت رفع و فعال و شهرداری برای جمع آوری احشام رها در معابر و خیابان‌های شهری تابعه با تصمیم شورا‌های اسلامی و تدبیر شهرداران اقدام ملموس و فوری صورت گیرد.

وی گفت: ناوگان آتش نشانی شهرداری‌ها برای ورود فوری وواکنش سریع در مواقع وقوع بحران‌های غیر مترقبه احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

فرماندار راسک با اشاره به اینکه شهرداران پیگیری تخصیص و ابلاغ اعتبارات عمرانی و انعقاد قرارداد‌های مربوطه برای اجرا و پیشبرد پروژه‌های نیمه‌تمام شهری از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل شهری و شورا‌ها را درصدر برنامه‌های مرتبط قرار دهند، گفت: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مواد ۱۰۰ و ۷۷ قانون شهرداری با رویکرد تقویت جایگاه حاکمیتی و حقوقی و افزایش درآمد‌های قانونی شهرداری‌ها برنامه‌ریزی و پیگیری شود.

وی افزود: برای کاهش هزینه‌ها و تقویت درآمد‌ها و تکلیف زیرساخت‌های رفاهی در حوزه خدمات شهری شهرداران واگذاری مدیریت پارک‌ها و تفرج گاه‌های شهری تابعه به متقاضیان سرمایه گذاری بخش خصوصی را با در نظر داشت تسهیلات و مشوقات حداکثری در دستور کار قرار دهد.

کدخدا تصریح کرد: جمع آوری پسماند‌های شهری و نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر‌های تابعه به عنوان اولویت وظایف حوزه تنظیف و پاکسازی به صورت روزانه اعمال شود.

وی با بیان اینکه شورا‌های اسلامی شهر‌های راسک، پیشین و پارود با هدف مشارکت دهی اصناف فعال حوزه‌های مدیریت شهری در اجرای طرح‌های زیباسازی و در راستای یکپارچه‌سازی نما‌های صنفی از قبیل سایبان ها، پیاده‌رو‌ها و نما‌های بیرونی در قالب تصمیمات و مصوبات قانونی مأموریت و اختیارات لازم را برای شهرداران با پیش بینی مشوق‌ها و تخفیفات موثر ویژه صاحبان صنوف مختلف داوطلب تعیین کنند، خاطرنشان کرد: شورا‌های اسلامی شهر راسک راهکار‌های قانونی و حقوقی سرعت دهنده در تعیین تکلیف و تکمیل سازه نیمه کاره آتش نشانی شهر راسک را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

فرماندار راسک بیان کرد: شهرداری پارود پیگیری طرح جامع شهر پارود را با قید اولویت و فوریت و تا تصویب نهایی در دستور کار قرار دهد و همچنین شهرداری‌های تابعه از همه اختیارات و زمینه‌های قانونی برای اخذ عوارض متناسب از حرف و صنوف و مشاغل آزاد در حوزه‌های مربوطه بهره گیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار