یکی از نمایندگان مجلس اعیان می‌گوید نخست وزیر مستعفی انگلیس مایل است به کارش ادامه دهد و تمایلی به کناره گیری از قدرت ندارد.

یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس اعیان انگلیس می‌گوید بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی به طور خصوصی به او گفته است که «می‌تواند عصبانیت اعضا را از آنچه اتفاق افتاده است درک کند، اما نمی‌خواهد کناره‌گیری کند» و «دلش می‌خواست بتواند به عنوان نخست‌وزیر به کارش ادامه دهد».

به گزارش ایندیپندنت، لرد کروداس، خزانه‌دار سابق حزب محافظه کار که در حال راه اندازی کمپین مردمی برای حمایت از بوریس جانسون است، گفت که این سخنان را روز جمعه از زبان بوریس جانسون شنیده است. لرد کروداس تا به حال طوماری را سازماندهی کرده و از حزب خواسته است جانسون را در فهرست رای گیری رهبری حزب محافظه کار قرار دهند.

این نماینده می‌گوید: «هیچ ابهامی در دیدگاه جانسون وجود نداشت. او قطعاً نمی‌خواهد کناره گیری کند. او می‌خواهد ادامه دهد و معتقد است که اگر نمایندگان حزب حامی او باشند چنین امری شدنی است». به نظر می‌رسد برخلاف نظرسنجی‌ها، جانسون تمایل دارد در انتخابات عمومی بعدی به عنوان رهبر حزب محافظه کار مبارزه کند.

این در حالی است که لیز تراس، وزیر امور خارجه و ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق در حال رقابت برای جایگاه نخست وزیری هستند. بر اساس قوانین موجود حزب محافظه کار، جانسون از شرکت در انتخابات رهبری حزب منع شده و نمایندگان مجلس قبلا تراس و سوناک را برای رای گیری نهایی در تابستان امسال انتخاب کرده اند.

گفتنی است جانسون چندی پیش به دنبال مجموعه‌ای از رسوایی‌ها حمایت خود را در کابینه از دست داد. پس از استعفای دسته جمعی برخی وزیران جانسون به ناچار استعفا داد و اعلام کرد تا زمان اعلام نخست وزیر جدید در ماه سپتامبر به طور موقت در این سمت باقی خواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار