اعطای زمین به شرط ساخت یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و دستورات رئیس جمهور برای تسریع در روند ساخت مسکن به شمار می‌رود که با اجرایی شدن آن قیمت تمام شده مسکن کاهش زیادی خواهد داشت.

طبق قرار رئیس جمهور ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در دستور کار رئیس جمهور قرار گرفته است. اعطای زمین به شرط ساخت به متقاضیان مسکن  در حالی است که طبق بررسی‌های صورت گرفته و طبق اعلام کارشناسان مسکن توسعه افقی شهر‌ها و ساخت واحد‌های مسکونی به صورت ویلایی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی وهمچنین کاهش هزینه‌های ساخت مسکن است.

آقای فرشید ایلاتی کارشناس مسکن می گوید: اجرای این طرح خود نقش بسیار موثری در کاهش هزینه‌های عرضه مسکن دارد و از سوی دیگر زمینه ساز  تسریع روند ساخت مسکن وکاهش هزینه‌های ساخت می‌شود.

به گفته این کارشناس مسکن  توسعه اُفقی شهرها به ویژه در شهر تهران می‌تواند، ۵۰ تا ۶۰ درصد و در صورت کنترل معاملات سوداگرانه کاهش قیمت زمین را در پی داشته باشد که البته این به آن شرط است که شاهد افزایش عرضه زمین باشیم.

طبق بررسی‌های صورت گرفته اجرای این طرح در صورت تکمیل و واگذاری اراضی توسط دستگاه‌ها و نهاد‌ها که به دستور رئیس جمهور باید تا شهریور به صورت کامل واگذار وتکمیل شود خود می‌تواند زمینه ساز اجرای کامل برنامه دولت در حوزه مسکن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار