در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصوبه‌ای که باعث کاهش استرس کنکوری‌ها می‌شود

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود؛ دانش آموزان می‌توانند در یکی و یا هر ۲ شرکت کنند.

محسن زارعی گفت: تمامی دانش آموزان تجربه برگزاری امتحانات هماهنگ پایانی را در گذشته داشته اند و برگزاری امتحانات در پایه‌های دیگر به صورت نهایی موضوع جدیدی نخواهد بود. حالا این اتفاق که به پایه‌های دهم و یازدهم تسری پیدا کرده است، برای سال بعد یعنی از ۱۴۰۲ در پایه دوازدهم و از سال ۱۴۰۳ در پایه‌های دیگر اجرایی می‌شود.

او افزود: این پیشنهاد در راستای کم کردن اضطراب در میان دانش آموزان و برای بهتر برگزار شدن امتحانات آن‌ها است.

او ادامه داد: اضطراب تا حدی مقبول است و توصیه می‌شود تا دانش آموزان بهتر به بحث امتحان‌ها بپردازند.

او گفت: از آن حیث که دانش آموزان تنها یک بار امتحان می‌دهند و آینده شغلی خود را با حضور در یک امتحان چهار ساعته به نام کنکور اجرایی می‌کردند و ممکن بود به هر دلیلی آن امکان را از دست دهند، استرس و مشکلات فراوانی را برای داوطلبان به همراه داشت.

او گفت: این که کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود و سوابق تحصیلی تاثیر مستقیم دارد؛ احساس می‌کنم بسیار اتفاق خوبی است و حتی کمک می‌کند تا اضطراب‌ها نیز هم برای خانواده‌ها و هم برای دانش آموزان کاهش یابد.

زارعی درباره برگزاری کنکور و همچنین امتحانات پایان ترم که در دی برگزار می‌شود و تداخل احتمالی این ۲ امتحان گفت: کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود؛ دانش آموزان می‌توانند در یکی و یا هر ۲ شرکت کنند.

او ادامه داد: به هر حال آن دانش آموزی که هنوز در حال تحصیل است، قطعا کنکور اول را شرکت نمی‌کند؛ اما مشکلی برای حضور در این آزمون ندارد و می‌تواند آزمایشی شرکت کند.

او گفت: حسن این اتفاق آن است که داوطلب هر ۲ باری که در آزمون شرکت می‌کند، آن نتیجه‌ای که خودش انتخاب می‌کند به عنوان نمره نهایی محسوب می‌شود. آن نمره نیز تا ۲ سال برای هر داوطلب اعتبار دارد و ذخیره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
این مصوبه باید لغو بشه چون کلا ایراد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
از کی پرسیدین الکی میگین ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
این مصوبه بد نیست به شرطی که بند تاثیر قطعی معدل حذف بشه چون اگه حدف نشه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
باید سه بار بشه چون با دو بار بازم یه مقدار استرس میمونه
آخرین اخبار