دومین گروه از آوارگان سوری به خواست خودشان در میان تدابیر امنیتی لبنان به سوریه بازگشتند.

دومین گروخه از آوارگان سوری امروز (شنبه) لبنان را به مقصد سوریه ترک کردند. اداره کل امنیت عمومی لبنان تأمین امنیت بازگشت داوطلبانه آوارگان سوریه از لبنان به کشورشان را بر عهده دارد.

براساس گزارش المیادین، «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی لبنان در این خصوص گفت: «بازگشت آوارگان سوری داوطلبانه خواهد بود و هیچ آواره‌ای هرگز برای بازگشت تحت اجبار قرار نخواهد گرفت، این یک اصل است و ما برای کاهش مشکلات لبنان تلاش می‌کنیم».

او به ایجاد ۱۷ مرکز امنیت عمومی در سراسر مناطق لبنان به منظور سازماندهی بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری اشاره و تاکید کرد که پرونده آوارگان سوری «ملی و قومی» است و بازگشت این آوارگان به کشورشان یک وظیفه ملی است.

چندی پیش «عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد اهداف این کشور تحت یک سری فشار‌ها از خارج قرار دارد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را متوقف کند.

به همین دلیل او به عباس ابراهیم، مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان هشدار داد که در این دام گرفتار نشود و این بسیار مهم است که وزیری که بعد از او روی کار می‌آید نیز به همین اندازه برای بازگرداندن آوارگان سوری تلاش کند.

در حالی که لبنان در تلاش برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان هستند، مانع‌تراشی‌های بین‌المللی در این زمینه همچنان ادامه دارد چرا که این اقدام به معنای یک پیروزی برای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار