رئیس جمهور چین در دیدار با همتای کره‌ای خود گفت پکن از طرح سئول برای کمک اقتصادی به همسایه شمالی خود در صورت پذیرش پیونگ یانگ حمایت خواهد کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز سه شنبه گفت که آماده است در صورت پذیرش پیونگ یانگ از «ابتکار متهورانه» کره جنوبی در مورد کره شمالی حمایت کند.

در اوایل سال جاری، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی طرحی را برای ارائه کمک اقتصادی به کره شمالی در ازای خلع سلاح هسته‌ای ارائه کرد.

در اولین دیدار رهبران دو کشور از زمان روی کار آمدن یون، شی گفت چین و کره جنوبی "منافع مشترک" در مسائلی که شبه جزیره کره با آن مواجه است دارند و پیشنهاد داد در صورت دستیابی به توافق بر سر طرح یون، با کره شمالی و کره جنوبی همکاری کنند.

به گزارش یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که شی «نقش فعال‌تر و سازنده تر» در برابر تهدیدات کره شمالی ایفا کند.

دو طرف همچنین در مورد نیاز به سرعت بخشیدن به مذاکرات در مورد توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور و افزایش همکاری‌های دوجانبه در تولید با فناوری پیشرفته تاکید کردند.

شی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی به یون گفت: ضروری است مذاکرات در مورد توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه، تعمیق همکاری در تولید فناوری پیشرفته، داده‌های بزرگ، اقتصاد سبز و سایر زمینه‌ها تسریع شود.

شی افزود: چین و کره جنوبی همچنین باید به طور مشترک سیستم تجارت آزاد بین‌المللی را حفظ کنند، امنیت و ثبات زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی را تضمین کنند و با سیاسی شدن همکاری‌های اقتصادی مقابله کنند و تعامل استراتژیک و اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنند.

چین و کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ با توجه به حجم عظیم مبادلات تجاری بین دو کشور، قرارداد تجارت آزاد امضا کردند. این قرارداد از سال بعد اجرایی شد. وزارت بازرگانی چین گفت، در ژوئیه ۲۰۲۲، پکن و سئول در مرحله دوم مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طرح ارائه کمک اقتصادی به کره شمالی از طرف کره جنوبی در برابر خلع سلاح هسته ایی کره شمالی. مدت کوتاهی بعد از خلع سلاح این کمک قطع میشه و مثل مغول حمله می کنن و کارشو میسازن. هه آدم یاد قاقا لی لی میوفته.
آخرین اخبار