یک مقام نظامی آمریکایی در ادعاهایی اثبات نشده ایران را مسئول حمله به نفتکشی در دریای عمان خواند.

براد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای به شبکه الجزیره مدعی شد: حمله به یک کشتی غیرنظامی در یک تنگه حیاتی، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را ثابت می‌کند.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که «ارتش آمریکا به همتای اسرائیلی خود اطلاع داده است که پهپاد مورد استفاده در حمله به نفتکش متعلق به گروه پهپاد‌های شاهد ایرانی است».

به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، پیش از این، یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی، ایران را متهم کرده بود که در پس حمله به یک نفتکش در سواحل عمان متعلق به یک تاجر اسرائیلی است.

در همین راستا روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه «هدف قرار دادن نفتکش یک اشتباه استراتژیک از سوی ایران است»، خاطرنشان کرد: «حمله به این نفتکش چالش ایران با کشورهای غربی است.»

شرکت "کشتیرانی شرق اقیانوس آرام" مستقر در سنگاپور اعلام کرد که کشتی «Pacific Zircon» که توسط شرکتی در نزدیکی عمان اداره می‌شود، "در حدود ۱۵۰ مایلی سواحل عمان مورد اصابت یک پرتابه قرار گرفت" و خاطرنشان کرد که "ما در تماس با کشتی هیچ گزارشی مبنی بر جراحت یا آلودگی دریافت نکردیم. "

ساعاتی پیش آسوشیتدپرس مدعی شد نفتکش یک میلیاردر صهیونیست در دریای عمان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

یک مقام مسئول مستقر در غرب آسیا که خواست نامش فاش نشود، گفت که این حمله سه شنبه شب در سواحل عمان رخ داده است.

این در حالی است که مایکل کوریلا، رئیس سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه روز چهارشنبه در چهارمین دیدار رسمی خود وارد فلسطین اشغالی شد و با مقام‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کوخاوی در این دیدار گفت که (رژیم) اسرائیل و آمریکا در حال توسعه قابلیت‌های نظامی مشترک  سریع علیه ایران و سایر تهدیدات در خاورمیانه هستند. کوریلا، کوخاوی و دیگر مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی  و آمریکا حاضر در این دیدار در مورد تلاش‌های اسرائیل علیه ایران به گفت‌وگو پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ما کارمون درسته ، اعتراض وارد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش را وارد سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و هم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش را وارد سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و هم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار