شهید آیت الله سید غلامرضا بیرجندی و پسرش حجت الاسلام و المسلمین سید علی بیرجندی از شهیدانی هستند که در راه تبلیغ و انجام اوامر دین به شهادت رسیده اند.

علامه امینی در کتاب شهیدان راه فضیلت نام ۱۳۰ شهید راه تبلیغ و تبیین را ذکر کرده است.

دو تن از شهدای نام برده شده در این کتاب از خطه خراسان جنوبی هستند.

آیت الله سید غلامرضا بیرجندی و پسرش حجت الاسلام و المسلمین سید علی بیرجندی دو شهیدی هستند که در راه تبلیغ و عمل به دین به شهادت رسیدند.

شناخت کم مردم نسبت به دو شهید عالِم

حجت الاسلام دیانی کارشناس مذهبی گفت: این دو شهید افرادی هستند که شاید کمتر مردم به عظمت و شکوه و بزرگی آن‌ها پی برده باشند.

او افزود: آیت الله سید غلامرضا و پسرش حجت الاسلام و المسلمین سید علی از رهبران بزرگ دینی جامعه خراسان بوده اند و فضیلت زیادی دارند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام دیانی عنوان کرد: در کتاب شهیدان راه فضیلت ذکر شده است که آیت الله سید غلامرضا بیرجندی علاوه بر مرجعیت دینی، در امور قضایی و اجرای احکام نیز فعال بوده است.

کرامات فراوانی از آیت الله بیرجندی ظاهر شده است

عرب پور یکی از محققین علوم اسلامی گفت: آیت الله بیرجندی از شاگردان آیت الله محمدباقر شفتی اصفهانی است و شاگردان این فرد، همه در روزگار خود فقیه و بزرگ بوده اند.

او افزود: یکی از ویژگی‌های این شهیدان این است که علاوه بر تبلیغ معارف اسلامی، به اجرای قوانین و احکام نیز می‌پرداختند که کمتر کسی آن را در کنار انجام وظیفه تبلیغ انجام می‌دهد.

عرب پور تصریح کرد: از قول علامه امینی نقل شده است که از قبر آیت الله سید غلامرضا کرامات فراوانی ظاهر شده و اکنون باید برای مرمت و بازسازی مقبره این شهید عالم اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود.

آیت الله سید غلامرضا بیرجندی در سال ۱۲۷۰ هجری قمری به شهادت رسیده و پسرش نیز ۴۰ روز پس از شهادت پدر به درجه شهادت نائل آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
آدرس و لوکیشن را بگذارید .
مثلا در مورد یک زمین کشاورزی و یا یک شزکت نوبنیان و ... اطلاع رسانی می کنید ، لوکیشن و شماره تماس هم بگذارید .
لطفا در این مدل گزارشها ، آدرس و لوکیشن بگذارید .
ممنون