نماینده ولی فقیه در استان گفت:حماسه زینب کبری احیاگر و نگهدارنده حماسه عاشورا است. حماسه زینب کبری مکمل حماسه عاشوراست، کربلا بدون زینب کبری ماندگار نمی‌شد و آن حادثه تاریخی در تاریخ نمی ماند و فراموش می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: موضع‌گیری حضرت زینب (سلام الله علیها) بر اساس تکلیف الهی بود و عامل پیروزی خون بر شمشیر شد و اگر منش شجاعانه ایشان نبود واقعه کربلا در کربلا می‌ماند و نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) حاکی از آن است که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است. 

 

او  اشاره کرد: زینب کبری عامل پیروزی خون بر شمشیر است و الا خون در کربلا میماند. حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: آنچه که موجب شد این شکست نظامی ظاهری تبدیل به پیروزی بزرگ و قطعی دائمی شود عبارت از منش دائمی حضرت زینب است. نقش حضرت زینب بسیار خطیر و نقش آفرین بود و این نقش آفرینی حضرت زینب نشان دهنده این بود که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است. آنچه که از بیانات حضرت زینب کبری ماندگار شد و امروز در دسترس ماست عظمت حرکت حضرت زینب کبری را کاملا نشان میدهد.

 

او گفت: حماسه زینب کبری احیاگر و نگهدارنده حماسه عاشورا است. حماسه زینب کبری مکمل حماسه عاشوراست، کربلا بدون زینب کبری ماندگار نمی‌شد و آن حادثه تاریخی در تاریخ نمیماند و فراموش می‌شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت: او حسین دوم در قامت زن بود و این بهترین تعبیر در وصف عقیله بنی هاشم است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.