پلیس آلمان ده‌ها فرد مظنون به توطئه برای براندازی دولت این کشور در قالب کودتای نظامی را‏ بازداشت کرد.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی نیوز، پلیس آلمان ده‌ها فرد مظنون به توطئه برای براندازی دولت این کشور در قالب کودتای گروه‌های راست افراطی‏، را بازداشت کرد.

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان در این خصوص گفت: بر اساس یافته‌های کنونی، گروه تروریستی مظنون که کشف شد بر اساس فانتزی‌های کودتا و ایدئولوژی‌های توطئه بنیانگذاری شده بود.

او در ادامه افزود: چیزی که ما می‌بینیم یک گروه تروریستی مظنون است که به حدی خطرناک است که دادستان فدرال دستور تحقیقاتِ امروز را صادر کرد. بله من بی تردید نگران هستم. ولی همانگونه که دیدید دولت بر طبق حاکمیت قانون، اقدامات را در پیش گرفت تا از دموکراسی ما دفاع کند و این اقدام قاطع باید ادامه یابد.

به گفته دادستان آلمان، یک قانونگذار سابق پارلمانی از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) نیز در میان بازداشت شدگان بوده است.

گئورگ مایر، وزیر ایالت تورینگن در شرق آلمان روز پنجشنبه به شبکه دویچلند فونک گفت: «بر اساس تجربه من، معمولاً موج دوم دستگیری‌ها وجود دارد.»

۲۵ مظنونِ عضو و هوادار این گروه روز چهارشنبه در حملاتی که شامل حدود ۳۰۰۰ پرسنل امنیتی بود که مایر آن را در تاریخ مدرن آلمان بی سابقه توصیف کرد، بازداشت شدند.

اگرچه گروه‌های راست‌گرا در آلمان در حال افزایش بوده‌اند، اما کشف این توطئه شوکی بزرگ برای یکی از بزرگترین اقتصاد‌های اروپا بوده است.

اعضای این گروه (شهروندان رایش)، آلمان امروزی و مرز‌های آن را به عنوان یک کشور قانونی به رسمیت نمی‌شناسند. برخی از آن‌ها به رایش (امپراتوری) آلمان قدیمی تحت یک سلطنت اعتقاد دارند. برخی نیز عقاید نازیسم دارند و معتقدند آلمان تحت اشغال نظامی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
پس چرا سفیر ایران را فرا خوندن.مگه خودشون با مخالفین چکار میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
عجب. پس شما هم بازداشت می کنید؟! ولی این کار برای بقیه بد و قبیح است؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
آدم بیخود همه جای دنیا هست توآلمان هم نئونازیسم های تعطیل روداریم منتها دراروپا هردستگاهی باهم اتحاددارند مثلاً برای اعتراض به حقوق ومزایا دریک روزکل خطوط هوایی تعطیل میشه! وتانتیجه ای حاصل نشه میتونه ادامه داشته باشه! ولی درایران تا گروهی بخواهند مثلاً به وضع معیشت وگرانی اعتراض کنند کلی آدم بیخود هم قاطی میشه تا اعتراضات تبدیل به اغتشاشات شود!!!!!!!!
آخرین اخبار