انتظار می‌رود مقامات آلمان در روز‌های آینده دستگیر‌ی‌های بیشتری را در رابطه با کودتا در این کشور انجام دهند.

انتظار می‌رود مقامات آلمان در روز‌های آینده دستگیر‌ی‌های بیشتری را انجام دهند، زیرا آن‌ها در مورد یک گروه راست افراطی موسوم به «شهروندان رایش» تحقیق می‌کنند که به گفته دادستان‌ها در حال آماده شدن برای سرنگونی دولت و روی کار آوردن یکی از اعضای سابق خانواده سلطنتی آلمان به عنوان رهبر ملی بوده‌اند.

به گزارش رویترز، به گفته دادستان آلمان، یک قانونگذار سابق پارلمانی از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) نیز در میان بازداشت شدگان بوده است.

گئورگ مایر، وزیر ایالت تورینگن در شرق آلمان روز پنجشنبه به شبکه دویچلند فونک گفت: «بر اساس تجربه من، معمولاً موج دوم دستگیری‌ها وجود دارد.»

۲۵ مظنونِ عضو و هوادار این گروه روز چهارشنبه در حملاتی که شامل حدود ۳۰۰۰ پرسنل امنیتی بود که مایر آن را در تاریخ مدرن آلمان بی سابقه توصیف کرد، بازداشت شدند.

اگرچه گروه‌های راست‌گرا در آلمان در حال افزایش بوده‌اند، اما کشف این توطئه شوکی بزرگ برای یکی از بزرگترین اقتصاد‌های اروپا بوده است.

اعضای این گروه (شهروندان رایش)، آلمان امروزی و مرز‌های آن را به عنوان یک کشور قانونی به رسمیت نمی‌شناسند. برخی از آن‌ها به "رایش" (امپراتوری) آلمان قدیمی تحت یک سلطنت اعتقاد دارند. برخی نیز عقاید نازیسم دارند و معتقدند آلمان تحت اشغال نظامی است.

به گفته دادستان، ۱۹ نفر از توطئه‌گران روز چهارشنبه در بازداشت قرار گرفتند، در حالی که انتظار می‌رود شش نفر دیگر روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شوند.

هولگر موئنچ، رئیس دفتر پلیس فدرال روز پنجشنبه به رادیو تلویزیون ARD گفت که تعداد مظنونان این پرونده اکنون به ۵۴ نفر رسیده است و این رقم ممکن است بیشتر هم شود.

موئنچ گفت که پلیس در حملات روز چهارشنبه خود تجهیزاتی از جلیقه‌های محافظ گرفته تا کمان‌های ضربدری، تفنگ و مهمات و همچنین طرح‌هایی برای ایجاد "فرماندهی حفاظت از وطن" و شواهدی مبنی بر استخدام پیدا کرده است.

موئنچ گفت: "ما ترکیب خطرناکی از افرادی داریم که از اعتقادات غیرمنطقی پیروی می‌کنند، برخی با پول زیاد، برخی دیگر دارای سلاح و برنامه‌ای برای حمله و گسترش ساختار‌های خود دارند. "

روز گذشته دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرده بود که چندین نفر در این کشور به دنبال تلاش برای سرنگونی دولت دستگیر شده اند.

این افراد عضو و هوادار یک گروه راست افراطی موسوم به «شهروندان رایش» بودند. دادستان‌ها می‌گویند اعضای جنبش مظنون به برنامه‌ریزی برای ورود خشونت‌آمیز به پارلمان آلمان به همراه یک گروه کوچک مسلح بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار