۱.۵ تن محصول باغی در آذربایجان غربی تولید شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۱.۵ تن محصولات باغی در استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

اکبر کرامتی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از این میزان، دانه دار‌ها ۶۵ هزار هکتار سطح زیر کشت با یک میلیون و ۱۲۸ هزار تن، هسته دار‌ها با ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۸۵ هزار تن تولید، دانه ریز‌ها با ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۸۶ هزار تن تولید، میوه خشک با هفت هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت، گیاهان دارویی با هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت، سبزی و صیفی با ۶۱ هکتار و ۱۰ هزار تن تولید در سال هستند.

وی اضافه کرد: میزان تولید سیب درختی استان امسال از سطح ۶۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن بوده که حدود ۸۲ هزار تن به مصرف تازه خوری رسیده و ۸۰۰ هزار تن به سردخانه‌های نگهداری میوه منتقل و ۲۴۰ هزار تن آن نیز سیب صنعتی بوده است.

کرامتی با بیان اینکه این میزان محصول، در شرایط اقلیمی شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر و میاندوآب تولید شده است، افزود: آذربایجان غربی یک سوم سیب کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی همچنین گفت: حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ و اصلاح و احیای باغات درجه ۲ با ارقام کم آب بر و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه دردستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.