مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی خبر داد.

مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه این رویداد از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که به میزبانی همدان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ایران و جهان اسلام به عنوان یکی از بستر‌های زلال و جاری آفرینش‌های فرهنگی و هنری، تمامی هنرمندان و فرهیختگان مشتاق آن آستان ملکوتی را به بیستمین «قرار عاشقی» فرا می‌خواند.

او گفت: بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به مناسبت دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، توجه به شعر کودک و نوجوان و فراهم کردن زمینه مناسب برای معرفی جایگاه این رده سنی در حوزه ادبیات و استفاده از ابزار مؤثر شعر در ترویج مفاهیم دینی و رضوی برای مخاطب کودک و نوجوان را از جمله اهداف این رویداد فرهنگی برشمرد.

این مسئول در خصوص موضوعات جشنواره نیز تأکید کرد: احادیث رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا (ع)، مناقب، صفات و فضایل امام رضا (ع)، کرامات امام رضا (ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا (ع) موضوعاتی هستند که برای این جشنواره درنظر گرفته شده است.

ویژه با اشاره به اینکه جوایزی برای برگزیدگان هر بخش در نظر گرفته شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، اعلام نتایج داوری ۱۰ اردیبهشت سال آینده و تاریخ اختتامیه نیمه اول خردادماه ۱۴۰۲ است.

او تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق سایت shamstoos.ir، رایانامه razavifestival.shc@gmail.com، شماره تلفن ۳۲۵۱۲۱۱۰- ۰۸۱ و نمابر ۲۵۱۲۲۳۵، ۳- ۰۸۱ با دبیرخانه در ارتباط باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.