تعهد کشور‌های پیشرفته برای تولید ۳۰ میلیارد دلار مواد غذایی در آفریقا

کشور‌های پیشرفته جهان متعهد شدند به تولید ۳۰ میلیارد دلار مواد غذایی در قاره سیاه کمک کنند.

اکینوما ادسینا، رئیس بانک توسعه آفریقا اعلام کرد شرکای آفریقا شامل کشور‌های پیشرفته جهان متعهد شده اند به افزایش ۳۰ میلیارد دلاری مواد غذایی در قاره سیاه طی پنج ساله آینده کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طی نشست سه روزه در داکا، پایتخت سنگال، رهبران آفریقا به همراه بانک توسعه این قاره و شرکای بین المللی قاره سیاه شامل آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس درباره راهکار‌ها برای توسعه این قاره گفتگو کردند.

محور اصلی این نشست درباره افزایش ظرفیت تولید مواد غذایی در خود قاره سیاه بود زیرا وابستگی آفریقا به واردات عمده مواد غذایی از منابع خارجی باعث آسیب پذیری کشور‌های این منطقه در برابر نوسانات بهای مواد غذایی شده است.

برآورد‌های سازمان ملل نشان می‌دهد اکنون قاره سیاه با بدترین بحران کمبود مواد غذایی در جهان مواجه است به طوری که یک نفر از هر پنج آفریقایی که معادل ۲۷۸ میلیون نفر می‌شود با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند.

هزینه سنگین بدهی‌های کشور‌های قاره آفریقا و نیز جنگ اوکراین که به گران شدن مواد غذایی در جهان دامن زده است، قاره سیاه را با بحران جدی مواجه کرده است.

کشور‌های اروپایی از ترس آنکه گرسنگی در قاره آفریقا باعث مهاجرت گسترده پناهجویان به قاره سبز شود، تلاش دارند برنامه‌های گسترده‌ای را با همکاری بانک توسعه آفریقا به منظور افزایش ظرفیت تولید مواد غذایی در این منطقه اجرایی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار