افزایش سرقت از خودپرداز‌ها در آلمان

سرقت از خودپرداز‌ها در آلمان که سارقان برای انجام آن، دستگاه‌های خودپرداز را منفجر می‌کنند به معضل بزرگی تبدیل شده است.

سارقان در آلمان این بار دستگاه‌های خودپرداز و اموال موجود در آن‌ها را نشانه گرفته اند و برای دستیابی به این اموال دست به اقدامات خشونت‌بار و منفجر کردن دستگاه‌ها می‌زنند و در هر عملیاتی از این نوع، ده‌ها هزار یورو به چنگ می‌آوردند و این در حالیست که خسارات ناشی از این سرقت‌ها معمولا چند برابر پولی است که به سرقت می‌رود.

 به گزارش تلویزیون دویچه وله،  یک پلیس آلمانی در این خصوص می گوید: تا مدتی پیش یازده هزار دستگاه خودپرداز در مناطق شمالی داشتیم، اما این تعداد ظرف شش ماه به ۹ هزار و پانصد دستگاه خودپرداز کاهش پیدا کرده است. اما این تعداد هم بسیار زیاد است و گزینه‌های زیادی پیش روی مجرمان قرار می‌دهد.

مجرمان سال گذشته پانصد عملیات از این دست انجام داده اند و این تعداد در حال افزایش است. برخی از این مجرمان نیز از کشور‌های دیگر مثل هلند به آلمان می‌آیند.

پلیس هلندی نیز در این باره افزود: بانک‌های هلند امنیت دستگاه‌های خودپرداز را افزایش داده اند. به همین سبب تلاش سارقان برای سرقت از اینگونه دستگاه‌ها در هلند بی‌فایده است، اما در آلمان مقادیر زیادی پول در این دستگاه‌ها وجود دارد.

این مسئله نوعی گردشگری سرقت در آلمان به وجود آورده است. همانطور که در این تصویر دیده می‌شود و افراد مظنون به سرقت، با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در حال فرار از دست پلیس هستند. دو پلیس را هنگام انجام مأموریت همراهی کردیم. آن‌ها عضو پلیس ویژه هستند. پلیس‌های آلمان و هلند از ۱۵ سال پیش گشتی‌های مشترکی برای مبارزه با جرائم سازمان یافته در مرز‌ها انجام می‌دهند و مبارزات آن‌ها با سارقان دستگاه‌های خودپرداز هر روز بیشتر و گسترده‌تر می‌شود.

دانییلا پرنس، وزیر داخلی ایالت سکسونیای سفلی گفت: بانک‌های آلمان در نشست با وزیر کشور متعهد شدند امنیت دستگاه‌های خودپرداز را افزایش دهند و ضریب امنیت آن‌ها را افزایش دهند و پول کمتری داخل آن‌ها قرار دهند و اموال سرقت شده را نیز از درجه اعتبار ساقط کنند.

هیچ پایانی برای سرقت‌هایی که با استفاده از انفجار صورت می‌گیرد متصور نیست. طبق آمار‌های مقامات آلمانی، سرقت‌های بعدی ظرف ساعات آینده اتفاق خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حتما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از فروشندگان بخواهید
۰۷:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
در ایران هم خیلی سرقت میشه و فقط رسانه ای نمیشه
آخرین اخبار