انگلیس امسال یکی از بدترین اقتصاد‌های بزرگ جهان خواهد بود

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد امسال انگلیس بدترین رشد اقتصادى را در میان کشورهاى جى ٢٠ خواهد داشت.

صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرد امسال اقتصاد انگلیس در میان کشور‌های گروه ۲۰ کندترین رشد خواهد داشت. G۲۰ شامل ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان است که روسیه را نیز شامل می‌شود.

براساس گزارش دیلی رکورد، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که اقتصاد انگلیس در سال جاری ۰.۳ درصد کوچک‌تر شود و در سال آینده یک درصد رشد کند.

این موسسه بین‌المللی ناتوانی اقتصادی محافظه‌کاران و برگزیت را عامل پیش‌بینی‌های ضعیف دانست. نیز آلمان تنها کشور دیگر از میان جی هفت است که سال جاری با کاهش رشد اقتصادی مواجه خواهد شد.

پیر-اولیویه گورینشاس، مدیر تحقیقات صندوق بین‌المللی پول گفت: «به نظر می‌رسد اقتصاد انگلیس کمی بدتر از سایر اقتصاد‌های مشابه است (زیرا) وابستگی بیشتری به انرژی وارداتی با سهم بالای گاز و با قیمت گاز وجود دارد. این یک شوک تجاری منفی بزرگ است بنابراین انگلیس نیاز به تشدید نسبتاً تهاجمی سیاست پولی را باید انجام می‌داد.

اقتصاددانان همچنین نسبت به مشکلات بیشتر در ماه‌های آینده هشدار دادند، حتی به دنبال هرج و مرج اخیر در بخش بانکداری که منجر به از کار افتادن چندین بانک آمریکایی و خرید کردیت سوئیس توسط رقیب UBS شد، مشکلات اقتصادی در غرب بیش از پیش خود را نشان داد.

صندوق بین‌المللی پول گفت: همانطور که شکست اخیر بی‌ثباتی بانکی به ما یادآوری کرد، وضعیت کاملا شکننده است. تورم (در غرب) بسیار شدیدتر از آن چیزی است که حتی چند ماه پیش پیش بینی می‌شد. در حالی که تورم جهانی کاهش یافته است. اما تورم اصلی، بدون احتساب اجزای انرژی و مواد غذایی نوسان، هنوز در بسیاری از کشور‌ها (اروپایی) به اوج خود نرسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
اقتصادی که با غارت ودسیسه درکشورهای ضعیف بوجود آمده باشد اقتصادی نخواهدبود
آخرین اخبار