دبیرکل حزب‌ الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس بر وحشت رژیم صهیونیستی از حمایت گسترده مسلمانان از فلسطین تاکید کرد.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت روز جهانی قدس در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز کرد.

به گزارش المیادین، دبیر کل حزب الله لبنان گفت: روز قدس روز همبستگی مردم شریف جهان با فلسطین، قدس و مردم مظلوم آن است. تفاهم آوریل ۱۹۹۶ پایه‌های مرحله پیروزی‌های مقاومت در برابر «اسرائیل» را ایجاد کرد. پیروزی که به آن خواهیم رسید به علت این است که مردم و رهبران مسئولیت خود را در قبال فلسطین بر عهده می‌گیرند.

او افزود: ملت فلسطین با مردان و زنان خود، مسیحی و مسلمان قهرمان و ثابت قدم است. ما به آنها پیام حمایت ارسال می کنیم و به آنها می گوییم که شما تنها نیستید.اسرائیل در همه جبهه‌ها آماده باش اعلام کرد و ترس و اضطراب داشت، در حالی که محور مقاومت در اطمینان به سر می برد.

آمریکا رو به افول است

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه تحولات بزرگی در سطح بین‌المللی و داخل رژیم صهیونیستی رخ داده است، گفت: این تحولات نشان می دهد که محور مقاومت در موقعیت مثبتی قرار دارد. برای مثال آمریکا پس از محاصره اقتصادی و سیاسی ونزوئلا مجبور به عقب‌نشینی شد. دومین گواه افول آمریکا شکست آن در افغانستان بود زیرا این شکست باعث زلزله در منطقه شد که پیامدهای آن پی در پی ظاهر می شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: روابط دو جانبه و گفت‌وگو میان کشورهای منطقه همان مسئله ای است که موجب امنیت و ثبات می شود. جنگ اوکراین و رویارویی آمریکا با چین بر سر تایوان، واشنگتن را به خود مشغول کرده و موجب نگرانی تل آویو شده است. عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به درخواست آمریکایی ها صورت گرفت، نه آن طور که برخی مقامات صهیونیست دروغ می گویند. این تحولی بین المللی است که فوائد بسیاری برای محور مقاومت دارد زیرا امروز محور مقاومت در مقابل جنگ‌های آمریکا در منطقه طی ده سال گذشته قدرتمند و مؤثر ظاهر شد. ما شاهد بهبود در اوضاع سوریه و بازگشت روابط سیاسی آن با تعدادی از کشورهای عربی هستیم. ترکیه خواستار روابط با سوریه است، اما این رهبری سوریه است که شرایط طبیعی را برای بازگشت این روابط مطرح می کند.

توافق عربستان و ایران آثار مثبتی بر منطقه دارد

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: توافق عربستان و ایران آثار مثبتی بر منطقه به ویژه در کاهش سرعت عادی سازی روابط کشورها با تل آویو دارد. صحبت از تشکیل یک محور سنی-اسرائیلی یا اعراب-اسرائیلی در مقابل ایران بود که شکست خورد. پشتوانه واقعی مقاومت، ایران به رهبری امام خامنه ای است و به همین دلیل محاصره و تشکیل محورها علیه آن صورت گرفته بود.

او همچنین گفت: اصلاحات قضایی مورد نظر نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه اختلافات نهفته در "اسرائیل" را آشکار کرد و این یک جنگ بی خون برای نتانیاهو و تیم افراطی اوست. اگر مداخله آمریکا و بازدید مقامات آن نبود، تفرقه در «اسرائیل» به یک جنگ خونین تبدیل می شد.کاهش جدی و گسترده در روحیه جنگ طلبی و فداکاری در راه موجودیت اسرائیل وجود دارد.

توازن بازدارندگی پاسخ اسرائیل را محدود کرد

سید حسن نصرالله افزود: ما در کرانه باختری و قدس شاهد مقاومت قهرمانانه، ایثار، شهادت و اصرار بر حضور در مسجدالاقصی هستیم و این یک پیشرفت بزرگ و شگرف است. آنچه در جنوب لبنان رخ داد، با توجه به اوضاع از سال ۲۰۰۶ یک رویداد بزرگ بود. ما معتقدیم که این سیاست سکوت دشمن را نگران و وحشت زده می‌کند و این یکی از ثمرات اتفاقات هفته گذشته است. دشمنی که لبنانی‌ها را تهدید می‌کند و سوریه را بمباران می‌کند، باید نگران و وحشت‌زده بماند و این مسئله تعادل بازدارندگی و قوانین درگیری را برقرار می‌کند. توازن بازدارندگی همان چیزی است که پاسخ اسرائیل را محدود و پوچ کرد. اسرائیلی‌ها تصور می‌کردند که پس از بمباران جنوب لبنان به دستاوردی دست یافته‌اند و این باید با استراتژی بررسی شود.

او همچنین گفت: اسرائیل زیرساخت های حزب الله را بمباران نکرد. تل آویو به صهیونیست ها دروغ گفت و همه می‌دانند که آنان یک سایت حزب‌الله را بمباران نکردند و این تنها نشان دهنده ضعف شدید آنهاست. یکی از دروغ های نتانیاهو این است که کابینه لاپید با حزب الله قرارداد امضا کرده است و همه می دانند که این یک دروغ است. نتانیاهو مقاومت را تهدید می‌کند و ما در مقاومت نیز او را تهدید می کنیم. هر حادثه امنیتی در لبنان رخ دهد، بدون تردید به آن پاسخ خواهیم داد.

قدس خط قرمز ماست

وقتی ارتش سوریه صد‌ها کیلومتر در خط نبرد مستقر می‌شود، از آن نخواهید که جبهه دیگری باز کند. موضع سوریه در قبال حملات اسرائیل ممکن است هر زمانی تغییر کند. راهپیمایی‌هایی که هفته گذشته در جنوب سوریه برگزار شد، نشان از تغییر احتمالی موضع سوریه دارد. کرانه باختری با صبر و استقامت و مقاومت، سپر قدس است. برای اینکه مردم فلسطین به استواری خود در کرانه باختری و قدس ادامه دهند، باید با پول و سلاح از آن‌ها حمایت کنیم. وقتی می‌گوییم «کرانه باختری سپر قدس است»، برابر با تعهد به حمایت از کرانه باختری است. بازی اسرائیل در قدس، لبنان یا سوریه ممکن است منطقه را وارد یک جنگ بزرگ کند. حماقت دشمن به ویژه در چند ماه گذشته نشان داد که ممکن است منطقه را وارد جنگ کند. به اسرائیلی‌ها می‌گوییم مراقب باشید، زیرا قدس خط قرمز است. لبنان در سال ۲۰۰۰ با همه مردم شریف و آزاده بر اسرائیل پیروز شد و اکنون تاکید می‌کنم که ما با فلسطین هستیم و آن را رها نخواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
رژیم خونخوار و وحشی صیهونیستی را باید با توکل بر خداوند بزرگ و اتحاد مسلمانان جهان ریشه اش را بکندیم و نابودش کنیم تا بشریت روی آرامش را ببیند،انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
درود و سلام بر سید عزیز مقاومت . قطعا اسرائیل در حال فروپاشیست و بزودی و به حول و قوه الهی در آینده ای بسیار بسیار بسیار نزدیک , از صفحه روزگار محو خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
خوش باش...
آخرین اخبار