برخی منابع از حمله مسلحانه به یکی از ایست‌های بازرسی مسئول حفاظت از جاده اصلی منتهی به پایگاه آمریکا در بزرگترین میدان نفتی شرق سوریه خبر دادند.

افراد ناشناس به یکی از پست‌های بازرسی نظامی که مسئولیت حفاظت از جاده اصلی منتهی به برجسته‌ترین پایگاه‌های آمریکایی در بزرگترین میادین نفتی در شرق سوریه را بر عهده داشت، حمله مسلحانه انجام دادند.

خبرنگار اسپوتنیک در دیرالزور گفت: حمله با سلاح‌های مختلف صبح امروز، ایست بازرسی افراد مسلح وفادار به نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را هدف قرار داد که وظیفه حفاظت از جاده اصلی ورودی میدان نفتی العمر را بر عهده داشتند. 

منابع محلی به «اسپوتنیک» تایید کردند که افراد ناشناس صبح امروز با مسلسل «آر پی جی» به یکی از پاسگاه‌های نظامی شبه نظامیان «قسد» وفادار به ارتش آمریکا در شهرک «الشحیل» در حومه شرقی دیرالزور حمله مسلحانه کردند.

این منابع فاش کردند که این حمله منجر به زخمی شدن دو مرد مسلح در ایست بازرسی شد و آن‌ها به بیمارستانی در شهرک الشحیل منتقل شدند.

این منابع افزودند: بلافاصله پس از این حمله، هواپیما‌های جنگی آمریکایی بر فراز شهرک به پرواز درآمدند، در حالی که نیرو‌های دموکراتیک سوریه در میان هشدار بزرگ برای شبه نظامیان خود شهر را محاصره کردند و به دنبال عاملان این حمله بودند که به مقصد نامعلومی فرار کردند.

عصر دیروز ارتش آمریکا در پایگاه میدان نفتی «العمر» بزرگترین پایگاه نظامی نیرو‌های آمریکایی در منطقه تمرینات مهمات جنگی انجام داد و صدای انفجار از داخل آن تا ساعتی پایانی شنیده شد. 

الشحیل گذرگاه اصلی و خروجی میدان نفتی العمر است که یکی از بزرگترین میادین نفتی سوریه است. در اوایل ماه جاری، نیرو‌های اشغالگر آمریکا کاروان بزرگی شامل تجهیزات نظامی، دستگاه‌های نظارتی و سلاح‌های مختلف را وارد دو پایگاه خود کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار