معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور  گفت: اگر بتوانیم اشتغال پایدار را با تولید در بخش خصوصی به وجود بیاوریم بخش مهمی از مشکلات مردم و کشور را به ویژه در مناطق محروم حل کرده‌ایم.

رسولیان معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور  در مراسم کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری خارجی در خضری گفت: امیدوارم اقداماتی که در خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود در نهایت منجر به رشد اقتصادی و رفاه مردم این استان شود.

او با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی مردمان نیکو و متعهد هستند، افزود: امروز اگر کسی می‌خواهد پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و خود را پیرو ایشان می‌داند بی شک باید از تولید و تولید کننده حمایت کند.

رسولیان با تأکید بر اینکه مشکل امروز کشور مشکل معیشت و اشتغال است، ادامه داد: اگر بتوانیم اشتغال پایدار را با تولید در بخش خصوصی به وجود بیاوریم بیش مشکلات بخش مهمی از مردم و کشور را به ویژه در مناطق محروم حل کرده‌ایم.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور  با اشاره به اینکه با رشد تولید در بخش کنترل تورم نیز موفق‌تر خواهیم بود، اظهار کرد: در طول دولت سیزدهم حداقل پنج هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسید که این آمار ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او در زمینه حضور سرمایه گذار خارجی بیان کرد: ما برای فعالین اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی فرش قرمز پهن کرده و از آنان حمایت می‌کنیم چرا که کشور ما پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

رسولیان بیان کرد: از طرف دیگر بسیاری از کشور‌های همسایه، چون افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی نیاز به کالای تولید داخل ایران دارند که همه این‌ها بازار هدف بسیار خوبی برای یک تولید کننده محسوب می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور  با تأکید بر اینکه ایران مرکز تأمین انرژی، چون برق، گاز و انواع انرژی است، ادامه داد: این مؤلفه‌ها در کنار نیروی کار متعهد نیز یک ظرفیت و پتانسیل مهم دیگری است.

او با بیان اینکه ما خود را متعهد به تأمین زیرساخت‌های همه شهرک‌های صنعتی کشور می‌دانیم، افزود: ۱۱۵ پست برق در شهرک‌های صنعتی داریم و همچنین قراردادی با شرکت توانیر و وزارت نیرو بسته‌ایم.

رسولیان یادآور شد: ۵ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی اعتبار از مجلس گرفته‌ایم.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور   با تأکید بر اینکه برای تأمین آب واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌توانیم از پساب استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر در شهرستان قاین پساب زیادی وجود دارد که می‌تواند آب ماندگار برای صنعت خراسان جنوبی ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه توان تولید داخل رو به بهبود است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۲۳۱ محصول جدید که از خارج کشور وارد می‌شد و امروز در شهرک‌های صنعتی تولید می‌شود که یک افتخار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار