تغییر تاکتیک حملات موشکی روسیه به اوکراین

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه حملات موشکی خود به اوکراین را تغییر داده است.

وزارت دفاع انگلیس امروز (یک‌شنبه) در به‌روزرسانی اطلاعاتی خود ارزیابی کرد که روسیه با ادغام نظارت پهپاد‌های دوربرد خود، استراتژی حملات موشکی علیه اوکراین را تغییر داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این پهپاد‌ها شامل پهپاد‌های سوپرکم (SuperCam) تولید روسیه است که به نسبت ارزان هستند و برد کافی برای پرواز بر فراز اهداف موشک‌های کروز دارند.

روسیه به احتمال زیاد این تاکتیک را در تلاش برای به دست آوردن ارزیابی به موقع‌تر خسارت جنگ و بهبود چرخه هدف‌گیری خود اتخاذ کرده است. وزارت دفاع و برخی تحلیلگران پیشتر مدعی بودند که روسیه در هدف‌گیری اهداف خود در اوکراین ناقص عمل می‌کند، وزارت دفاع انگلیس پیش از این اعلام کرد که پهپاد‌های روسیه این مسئله را رفع کردند.

البته وزارت دفاع انگلیس اکنون مدعی است: «باوجود رفع برخی موارد به کمک پهپاد‌های روسیه، از آنجا که آن‌ها کند هستند آسیب‌پذیری قابل توجهی در مقابل پهپاد اوکراینی دارند.»

بامداد روز گذشته (شنبه) چندین پهپاد روسیه در حمله به پایتخت اوکراین مکان‌هایی را در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در کی‌یف مورد حمله قرار دادند. اداره نظامی کی‌یف اعلام کرد لاشه‌های منهدم شده پهپاد‌ها در خیابان‌های «دارنیستکی و سولومنسکی» پایتخت رها شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار