هشدار/ فقر حرکتی گسترده در جامعه بیداد می‌کند

نایب رئیس فدراسیون ورزش همگانی به مشکل جدی کم تحرکی اشاره کرد و نسبت به وجود فقر حرکتی گسترده در جامعه هشدار داد.

حمید کریمی نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در مراسم افتتاحییه مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان استان کرمان که با حضور مرادی معاون توسعه امور ورزش و رفیع زاده کارشناس هماهنگی امور شهرستان های اداره کل ورزش و جوانان استان، امیر جعفری رئیس و حمید شیردل دبیر هیئت ورزش های همگانی استان کرمان و مسئولان محلی به میزبانی شهرستان کوهبنان درسالن ورزشی رهبری برگزار شد، گفت: با ۴۶ کمیته در قالب۱۲۰ رشته ورزشی توسعه ورزش همگانی را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه ورزش همگانی به لحاظ فاکتور‌های اجتماعی نقش بسزایی در سلامت و شادابی جامعه دارد، افزود: فدراسیون ورزش های همگانی با ۴۶ انجمن و کمیته در قالب ۱۲۰ رشته ورزشی به دنبال توسعه و مشارکت همه جانبه آحاد مردم است.

نایب رئیس فدراسیون ورزش همگانی با تأکید بر اینکه فقر حرکتی گسترده در جامعه بیداد می‌کند، تصریح‌کرد: ورزش محلات را در سرلوحه قرار دهیم تا با کمترین امکانات و با ساده‌ترین شرایط مسابقات با مشارکت همه اقشار در رده‌های مختلف سنی برگزار شود.

او بیان داشت: در کنار همگانی‌کردن ورزش نیم‌نگاهی به ورزش قهرمانی داریم و از بین تیم‌ها در مسابقات شهرستان، تیم‌های برتر به مرحله استان راه پیدا خواهند کرد و تیم برتر استان به مرحله کشوری راه پیدا خواهد کرد و در ادامه مسابقات برون مرزی و بین المللی را خواهیم داشت.

کریمی از تلاش های مسئولین هیئت همگانی استان کرمان قدردانی کرد و از مسئولین هیئت‌های همگانی شهرستان‌ها خواست، اهتمام ویژه‌ای به ورزش همگانی داشته باشند و مسیر ورزش را تسهیل کنند.

امیر جعفری رئیس هیئت ورزش های همگانی استان کرمان نیز گفت: بیش از ۹۰۰ تیم از محلات شهرستان‌های استان در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

او با اشاره به اینکه این ‌مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود، بیان داشت: تیم‌های برتر به مرحله استانی ورود پیدا می‌کنند و تیم‌های برتر استانی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

جعفری یکی از ویژگی‌های این‌مسابقات را حضور همگانی مردم عنوان و تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط و توسعه ورزش از اهداف برگزاری این مسابقات است.

 او با قدردانی از عملکرد خوب هیئت ورزش های همگانی شهرستان‌کوهبنان، افزود: از شهرستان‌کوهبنان ۷۰ تیم در این دوره از مسابقات شرکت کرده است که ۴۴ تیم از آقایان و ۲۶ تیم از بانوان مشارکت داشته اند.

توکلی فرماندار شهرستان کوهبنان هم ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از تیم‌های شرکت کننده به واسطه حضور در این مراسم تشکر کرد و دهه کرامت و روز دختر را تبریک گفت.

در آیین افتتاحیه این رقابت ها که با جشن دهه کرامت و روز دختر همراه بود، مراسم قرعه کشی مسابقات مینی فوتبال شهرستان کوهبنان در دوبخش آقایان و بانوان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار