آمار سقط جنین در خراسان جنوبی طبق داده های دریافتی رسمی نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر است.

قدوسی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در مورد بحث سقط جنین طبق آمار‌های رسمی نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر هستیم و این موارد به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

او افزود: اما در عین حال مواردی وجود دارد که به اطلاع ما نمی‌رسد و بسیاری از موارد سقط در خانه‌ها و یا در مراکزی به صورت غیر قانونی صورت می‌گیرد.

قدوسی تأکید کرد: مجوز قانونی برای سقط جنین فقط مربوط به مواردی است که از نظر علمی و پزشکی اثبات شود که بارداری برای مادر و یا فرزند خطر جدی دارد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی در اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری بیان کرد: طبق آمار‌ها پارسال ۱۵ هزار و ۲۱۸ مورد تولد به ثبت رسیده که ۵۷ درصد از آن‌ها به روش زایمان طبیعی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در مورد روش‌های زایمان بی درد، پارسال شاهد افزایش ۶ درصدی زایمان‌های طبیعی بدون درد در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ بودیم.

۴۰ بارداری موفق در مرکز ناباروری رویش

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مراکز درمان ناباروری در استان نیز در سطح‌های مختلف دو و سه وجود دارد که از درمان‌های گیاهی گرفته تا درمان‌های مختلف دارویی و یا روش‌های بالاتر درمان در این مراکز صورت می‌گیرد.

قدوسی گفت: پارسال در بیرجند در مرکز درمان سطح سه ۱۴۰ مورد iui و ۹۳ مورد ivf انجام شد و ۴۰ بارداری موفق ناشی از روش‌های مختلف درمان داشتیم.

او با اشاره به حذف برنامه غربالگری جنین در قانون جوانی جمعیت و نگرانی‌ها در خصوص تولد نوزادان معلول تصریح کرد: غربالگری اصلاً حذف نشده است و در مورد بارداری‌هایی که تشخیص داده می‌شود باید غربالگری صورت بگیرد این روند انجام می‌شود ولی روند معمول آن که در قبل برای تمام بارداری‌ها انجام می‌شد، حذف شده است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، سقط جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.