رئیس شورای اسلامی قصرقندگفت: این شهرستان با ۱۵۳ روستا، ۱۶ هزار خانوار و با ۶۴ هزار نفر جمعیت، ۱۰۷ روستای آن فاقد شبکه آبرسانی بوده و نیازمند قرار گرفتن در طرح بزرگ جهاد آبرسانی به سیستان و بلوچستان است.

 محمدکریم عزیزی گفت: قصرقند با وجود داشتن بیش از ۱۰۰ قنات پر آب و غنی بودن سفره‌های آب زیرزمینی، وجود سد زیردان، رودخانه خروشان کاجو و واقع شدن ۹۵ درصد روستا‌های بخش‌های مرکزی و ساربوک در حاشیه این رودخانه از نعمت اجرای شبکه آبرسانی محروم است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ اشتراک آب شهری و سه هزار و ۶۰۰ اشتراک آب روستایی در قصرقند وجود دارد که همین آمار نشان می‌دهد که از مجموع ۱۶ هزار خانوار ۹ هزار خانوار از آب سالم و بهداشتی محروم هستند، افزود: نباید مردم بیش‌از ۱۰۰ روستا از آب سالم و شبانه‌روزی محروم باشند.

وی از نبود اعتبار برای ناوگان آبرسانی سیار انتقاد کرد و افزود: پرداخت حقوق کارکنان آب و فاضلاب در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان عقب افتاده است.

عزیزی با اشاره به اینکه قصرقند با این همه آب و کشت ۲ بار برنج در سال و وجود صد‌ها هکتار باغات انبه و نخلستان‌ها، مردم در روستا‌ها بیش‌از ۵۰ سال در انتظار شبکه آبرسانی، ساخت منبع آب و حفر چاه باشند، ادامه داد: از سد زیردان باید آب روستا‌های چندوکان و حاجی آباد و سایر روستا‌های بخش ساربوک و بالادست سد با اجرای خط انتقال تامین شود، اما روستا‌های چند متری سد زیردان و حاشیه رودخانه کاجو آب ندارند در حالیکه تنها نظاره گر ذخیره سازی میلیون‌ها مترمکعب آب پشت سد زیردان و یا هر چند وقت آب رودخانه کاجو باشند.

وی بیان کرد: بجز آب مردم قصرقند در حوزه راه نیز مشکلات زیادی دارند که هم‌اینک از مجموع ۷۱۱ کیلومتر راه بیش‌از ۳۹۷ کیلومتر خاکی، رودخانه‌ای و مالرو است که نیاز به آسفالت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار