بورل: عادی سازی روابط با سوریه در دستور کار نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید عادی سازی روابط با سوریه بدون پیشرفت در روند سیاسی، گزینه مطرحی برای این اتحادیه نیست.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه مدعی شد که عادی سازی روابط با سوریه بدون پیشرفت در روند سیاسی، گزینه مطرحی برای اروپا نیست.

براساس گزارش «الشرق الاوسط» بورل در بیانیه‌ای که در وب سایت اتحادیه اروپا منتشر شد، اضافه کرد که این اتحادیه به همکاری نزدیک با شرکای عرب و بین المللی خود برای دستیابی به اهداف مشترک ادامه خواهد داد.

بورل با اشاره به اینکه این موضع تمام کشور‌های اتحادیه اروپا است، گفت: از طرف ما هنوز شرایط برای عادی سازی با سوریه فراهم نشده است.

این مقام اتحادیه اروپا افزود: برای اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن، شرایط عادی سازی با سوریه دور از دسترس است. ما تنها زمانی آماده کمک به بازسازی سوریه خواهیم بود که یک فرآیند انتقال سیاسی جامع و معتبر وجود داشته باشد.

بورل خاطرنشان کرد: شرایط برای بازگشت آوارگان سوری که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تعیین شده، در حال حاضر فراهم نشده است.

بورل در پایان  افزود: در تمام گفت و گوهایم با شرکای ذیربط، موضوع بازگرداندن اجباری آوارگان را مطرح و اطمینان حاصل کردم که تا زمانی که این شرایط فراهم نشود، پناهجویان به اجبار به سوریه بازگردانده نخواهند شد.

طی ماه گذشته کشورهاب منطقه مانند عربستان روابط خود را با سوریه عادی کردند. در همین راستا سوریه پس از ۱۱ سال به کرسی خود در اتحادیه عرب بازگشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۲:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
بورل فعلا در دستور کار نیست. ولی کم کم به زور در دستور کار قرار خواهد گرفت. سوریه را دست کم گرفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
بورل: عادی سازی روابط با سوریه در دستور کار نیست
بورل خوبکه خودتم اقرار میکنی باید بهت دستور برسه و بی چون و چرا اطاعت کنی واقعا شرم آوره ! خجالت بکشید غربی ها به خودتون بیایید بی وجودها ...
آخرین اخبار