عملیات رژیم صهیونیستی برای حمله به اردوگاه جنین/ گروه‌های مقاومت از مردم دفاع کردند

ارتش رژیم صهیونیستی در عملیاتی ۷۲ ساعته شهر و اردوگاه جنین را هدف حملات خود قرار داده که با مقابله گروه های مقاومت مواجه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از چند محور شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن را هدف قرار می‌دهد. این رژیم اعلام کرد مراکز و تاسیسات زیربنایی در جنین هدف حمله هوایی نیرو‌های این ارتش قرار گرفت.

به گزارش الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در داخل شهر و اردوگاه جنین، در حال اجرای عملیات هستیم و زیرساخت‌ها، مقر‌ها و اتاق‌های عملیات را هدف قرار دادیم و سلاح‌ها و بمب‌هایی را توقیف کردیم.
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد ارتش این رژیم قصد ندارد مدت طولانی در جنین باقی بماند و مدت حضور در آن. به تحقق اهداف عملیات بستگی دارد.ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد عملیات در جنین که اساسا اردوگاه جنین را هدف قرار می‌دهد برای ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت.

نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در جنین به منزل زکریا الزبیدی یکی از قهرمانان عملیات تونل جلبوع یورش بردند.رسانه‌های فلسطینی خبر دادند هواپیما‌های ارتش اشغالگر اسرائیل یک اتوبوس حامل غیرنظامیان را در اردوگاه جنین هدف قرار دادند. 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بر اثر حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر به شهر جنین دست کم ۳ فلسطینی شهید و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند. حال سه نفر از زخمی‌های بستری در بیمارستان بسیار وخیم است.

منابع پزشکی فلسطین هم اعلام کردند یک خانه واقع در مرکز اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن هدف حمله هوایی نظامیان صهیونیست قرار گرفت که به شهات یک فلسطینی و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد.

اسماعلی هنیه: فلسطینیان کرانه باختری از جنین دفاع کنند

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: از مردم خود در سراسر کرانه باختری می‌خواهیم از جنین و ساکنان آن دفاع و توطئه دشمن را خنثی کنند.

هنیه افزود: خونی که در جنین ریخته می‌شود ماهیت مرحله بعدی را در همه زمینه‌ها و مسیر‌ها مشخص خواهد کرد. ملت ما و مقاومت آن در هر نقطه‌ای که حضور دارند می‌دانند که به این تجاوز وحشیانه اسرائیل چگونه پاسخ دهند.

همزمان جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد تجاوز نظامیان اشغالگر به جنین با شکست مواجه خواهد شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوننیستی و دولت افراطی او مسئول اصلی این اتفاقات هستند. رژیم اشغالگر در نبرد با مقاومت فلسطین هرگز موفق نخواهد بود و ملت ما به مبارزه خود علیه اشغالگران ادامه خواهند داد.

واکنش گردان‌های مقاومت به عملیات رژیم صهیونیستی در جنین

تیپ جنین وابسته به گردن‌های القدس اعلام کرد مبارزان ما خودرو‌های نظامی ارتش اشغالگر را در حومه اردوگاه جنین به طور گسترده و مداوم هدف قرار دادند و صدمات و تلفاتی به آنان وارد کردند.

«تیپ جبع» وابسته به گردان‌های القدس هم گفت رزمندگان ما از نیرو‌های تیپ جنین در مقابله با نظامیان اشغالگر و خودرو‌های زرهی آنان در چند محور درگیری در شهر جنین پشتیبانی می‌کنند.

گروه‌های قباطیه وابسته به گردان‌های القدس نیز گزارش کردند مبارزان قهرمان و شجاع ما خودرو‌های نظامیان اشغالگر را در میدان الشهداء در جنین هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام وابسته به جنبش حماس نیز تاکید کردند رزمندگان مبارز ما نظامیان اشغالگر را در جنین هدف قرار دادند و به سوی آنان تیراندازی کردند.

در همین حال جمال حویل عضو شورای انقلابی جنبش فتح گفت: از همه فرزندان ملت فلسطین می‌خواهم با اتحاد و همبستگی خود در برابر حمله گسترده و وحشیانه نظامیان اشغالگر به جنین مقابله کنند. زمان آن فرارسیده است تا نیرو‌های امنیتی فلسطین (وابسته به تشکیلات خودگردان) از برادران خود در اردوگاه جنین دفاع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۵:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : این عملیات ایذایی صهیونیستی برای به انحراف کشاند قرآن کریم سوزی در کشور سوئد ملعون انجام شده تا جهان اسلام را از متحد شدنشان بر علیه کشور سوئد ملعون جلوگیری کند این غربیها همگیشان با صهیونیستها دستشون توی یک کاسه است ولی مقاومت فلسطین باید پاسخ کوبنده قاطعانه پر از خسارت جانی مالی به صهیونیستهای ملعون خبیث کافر فاسد فاسق جنایتکار دهند و محاصره را از هر طرف برایشان تنگ تنگتر کنند . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله توفیق . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار