۲۲ کشته در حمله هوایی به «ام درمان» سودان

حملات هوایی در غرب استان خارطوم به کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

در حالی که جنگ بین گروه‌های نظامی سودان وارد دوازدهمین هفته خود شده است، وزارت بهداشت ایالتی خارطوم روز شنبه اعلام کرد که در حمله هوایی ارتش سودان به غرب ام درمان، دست کم ۲۲ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز، در حالی که نیرو‌های پشتیبانی سریع (RSF) پس از آغاز درگیری در ۱۵ آوریل بر خارطوم پایتخت و شهر‌های اطراف آن، عمران و بحری تسلط یافتند، ارتش حملات هوایی و توپخانه‌ای را آغاز کرده است.

نبردی که تاکنون هیچ تلاش میانجی‌گرانه برای آن به نتیجه نرسیده است، ممکن است که کشور را به یک جنگ داخلی گسترده‌تر بکشاند.

تنش‌ها بین هر دو طرف در ماه‌های منتهی به جنگ بر سر زنجیره فرماندهی و ادغام نیروهایشان تحت یک گذار جدید به دموکراسی افزایش یافته بود.

به گفته وزارت بهداشت فدرال جنگ در پایتخت و مناطق کردفان و دارفور شعله ور شده و باعث خشونت قومی در ایالت دارفور غربی شده است و حداقل ۱۱۳۳ نفر در این درگیری‌ها کشته شده اند.

درگیری‌ها در روز‌های اخیر بر ام درمان متمرکز شده است، زیرا بخش غربی شهر یک مسیر کلیدی برای تامین نیروی نیرو‌های پشتیبانی سریع برای آوردن نیرو‌های کمکی از دارفور، پایگاه قدرت آن است.

ارتش سودان در پستی در فیس بوک اعلام کرد که نیرو‌های ویژه ۲۰ "سرباز شورشی" را کشته و تسلیحات آن‌ها را منهدم کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار