کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید و بارش باران در بسیاری از مناطق کشور تا اواسط هفته صادر شده است.

 خانم کبری رفیعی گفت: امروز دو هشدار سطح نارنجی در خصوص فعالیت سامانه بارشی و رشد بارش‌ها تا روز سه شنبه صادر شده و در این مدت شاهد رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، در شمال و شرق  آذربایجان شرقی،  اردبیل، گیلان و غرب مازندران درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او می‌گوید: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کارشناس هواشناسی درخصوص هشدار دوم سطح نارنجی گفت: هشداری در خصوص افزایش وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نواحی مستعد همراه با گردوخاک صادر شده است.

رفیعی می‌گوید: از امروز تا روز چهارشنبه استان‌های نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، شرق و جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم و جنوب تهران، کرمان، شمال و شرق اصفهان، یزد، البرز، قم و مرکزی درگیر وزش باد نسبتا شدید خواهند بود.

کارشناس هواشناسی گفت: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی در این مدت توصیه می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار