انجام بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد غربالگری حجاج در فرودگاه شیراز

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، از انجام ۳ هزار و ۷۵۰ مورد غربالگری بیماری‌های واگیر در بازگشت حجاج به پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه شیراز خبر داد.

علی مختاری مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهار کرد: با توجه به اهمیت مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیردار در سفرها، ۳ هزار و ۷۵۰ مورد غربالگری بیماری‌های واگیر از سوی کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر این مرکز، مستقر در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی از پرواز‌های ورودی حجاج مکه مکرمه انجام شده است.

او افزود: در این غربالگری با حضور ۱۵ کارشناس مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، ۳ پزشک، از ۳۳۹ مورد مشکوک به بیماری‌های واگیر از جمله کووید۱۹، آنفلوآنزا، وبا و مالاریا نمونه گیری انجام شد.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر تصریح کرد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره، توزیع پمفلت آموزشی، تب سنجی و توزیع رایگان ماسک بین حجاج را از دیگر فعالیت‌های پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز در بازگشت زائران خانه خداست.

او اضافه کرد: همه فعالیت‌ها با هدف شناسایی به موقع و آموزش‌های لازم به منظور جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیر شایع سفر بین اعضای خانواده و سطح جامعه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار