میرزایی گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت بازار سرمایه ضمن ارائه دیدی بهتر به سهامداران می‌تواند دوره سهامداری را هم افزایش دهد.

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه گفت: در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بازار سرمایه باید این‌گونه مطرح کرد که این اقدام یکی از آیتم‌های مهم، مربوط به واقعی شدن صورت‌های مالی است با توجه به این که بسیاری از شرکت‌های بورسی این امر را انجام نداده اند و دارایی‌های ثبتی آن‌ها در صورت‌های مالی برای چند سال گذشته و حتی در برخی موارد برای چند دهه پیش بوده است طبیعتا انجام تجدید ارزیابی‌های دارایی‌های شرکت‌های بازار سرمایه به شکل الزام می‌تواند کمک به واقعی‌تر شدن صورت‌های مالی و بیان میزان ارزشمندی شرکت‌ها از جنبه دارایی‌ها به شکل واقعی، کارشناسی و شفاف داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: طبیعتا در کنار موضوع سود آوری و پیش بینی سود آتی شرکت‌ها یکی از اصلی‌ترین روش‌های تعیین ارزش شرکت‌ها بحث محاسبه واقعی دارایی‌ها است.

میرزایی می‌گوید: بروز رسانی دارایی‌های ارزشمند شرکت‌ها با توجه به تورم می‌تواند به شدت به سهامداران خرد کمک کند تا دید دقیق تری نسبت به ارزشمندی سهام خریداری کرده خود داشته باشند.

تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بازار سرمایه حقوق‌ نانوشته سهامداران خرد

او افزود: یکی از چالش‌های که در این زمینه وجود داشت این بود که برخی از شرکت‌های به دلایل مختلف تجدید ارزیابی دارایی‌های خودشان را انجام نمی‌دادند تجدید ارزیابی‌های دارایی‌های شرکت‌های بازار سرمایه یکی از حقوق‌های نانوشته سهامداران خرد است.

به گفته او، تجدید ارزیابی دارایی شرکت بازار سرمایه ضمن ارائه دیدی بهتر به سهامداران می‌تواند دوره سهامداری را هم افزایش دهد و با توجه به جاماندگی شدید بازار سرمایه نسبت به ارزش واقعی خودش می‌تواند یک جهش را در بازار سرمایه ایجاد کند.

میرزایی می‌گوید: بر اساس برآورد ها، این ظرفیت وجود دارد که با الزامی شدن تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بازار سرمایه از نظر دلاری ارزش بازار سرمایه که اکنون حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است تا حدود ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار