رویترز: امیرعبداللهیان به ژاپن سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد وزیر خارجه ایران روز یکشنبه به توکیو سفر و با مقامات ارشد ژاپنی گفتگو می‌کند.

ایران و ژاپن دارای روابط طولانی با یکدیگر هستند و توکیو پس از تحریم‌های غرب علیه تهران یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران در بازار آسیا محسوب می‌شد. با این حال، تحریم‌های آمریکا و پیروی ژاپن از آن اکنون به مانعی بزرگ در توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو طرف تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع آگاه از سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به ژاپن در روز یکشنبه خبر می‌دهند. 

امیرعبداللهیان قرار است در سفر به توکیو با همتایان ژاپنی خود و نیز فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کند. گسترش مناسبات دوجانبه و گفتگو درباره حوزه‌های مورد علاقه دو طرف از جمله محور‌های اصلی این گفتگو‌ها خواهد بود. 

برخی مقامات ژاپنی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند دولت ژاپن در سفر این مقام ارشد ایرانی از طرف مقابل می‌خواهد که تهران به ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین پایان بخشد. 

مقامات ایران پیش‌تر بار‌ها بر این نکته تاکید کرده اند که تهران هیچ تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال نکرده است. با این حال، جنگ رسانه‌ای غرب به منظور اعتبار زدایی از ایران در مجامع بین المللی باعث شکل گیری چنین ادعاهایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
حسین آقا سلام.
ژاپن هواپیمای پیشرفته مسافربری تولیدی خود را آماده کرده. درخواست خرید کنید. در تعداد بالا.
بجای قرار داد بستن با بنجل های پژو و رنو فرانسه خبیث و دشمن ،با تویوتای ژاپن برای مونتاژ مدل کرولا هیبرید ۱۸۰۰ که یک خودرو اقتصادی و ایمن است ، وارد مذاکره شوید. فقط نروید ژاپن و دیگر کشورها یک شام و ناهار بخورید و بعد هم آنها بیایند مفصل تر بخورند و بروند !!!. اوضاع کشور خوب نیست. مردم مستاصل شده اند. اگر نمی‌توانید برای مردم کاری کنید ،راه استفعا باز است. دولت استعفا دهد و انتخابات زود هنگام برگزار شود. مثل خیلی از کشورها.
قیمت گوشت قرمز، الان نسبت به سال قبل در همین ایام حدود ۳ برابر شده.
آخرین اخبار