لهستان: ۲ هزار نظامی جدید در مرز با بلاروس مستقر می‌کنیم

ورشو می‌گوید شمار نظامیان خود در مرز با بلاروس را به دلیل ورود غیرقانونی پناهجویان افزایش می‌دهد.

لهستان از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون نقشی محوری در تلاش‌های ضدروسی کشور‌های غربی به رهبری آمریکا ایفا کرده است به حدی که مقامات مسکو بار‌ها درباره اقدامات ورشو به این کشور هشدار داده اند. مواضع لهستان علیه بلاروس که تنها متحد اروپایی روسیه در جنگ اوکراین محسوب می‌شود بخشی از سیاست‌های ورشو در این زمینه است. 

به گزارش تله تریدر، ماسیج واسیک، معاون وزیر کشور لهستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک گروه نظامی جدید شامل ۲ هزار پرسنل به منظور جلوگیری از ورود موج جدید پناهجویان غیرقانونی به این کشور در مرز‌های بلاروس مستقر می‌شوند. 

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که گارد مرزی لهستان اوایل هفته جاری خواستار استقرار تنها یک هزار نظامی جدید در مرز با بلاروس و ملحق شدن آن‌ها به ۲ هزار نظامی پیشین مستقر در این منطقه شده بود. 

واسیک خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود طی ۲ هفته آتی پرسنل نظامی جدید در مرز مستقر شوند. حقیقت این است که این وضعیت باعث تحت فشار قرار گرفتن روابط میان لهستان و بلاروس خواهد شد. 

این مقام لهستانی با وارد آوردن اتهامات بدون مدرک علیه بلاروس مدعی شد: اگر ما به جای گروه‌های قاچاق شاهد حضور گارد مرزی واقعی در آن سوی مرز بودیم این چنین شاهد ورود پناهجویان غیرقانونی از مرز دو کشور نبودیم.

لهستان، لتونی و لیتوانی؛ ۳ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیش‌تر نیز بلاروس را به تلاش برای ایجاد بحران ساختگی پناهجویان در کشور‌های خود متهم ساخته بودند؛ موضوعی که به شدت از سوی مینسک رد شده است. 

استقرار نظامیان گروه واگنر در خاک بلاروس یکی دیگر از دلایل نگرانی کشور‌های همسایه مینسک است به طوری که این کشور‌ها اقدام به ارسال نامه‌ای به دبیر کل ناتو در این باره کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار