نامه نگاری پوتین و کیم جونگ اون و تاکید بر تقویت روابط

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور روسیه در هفتاد و هشتمین سالگرد آزادی کره، نامه‌نگاری کرده و وعده دادند مناسبات دوجانبه را توسعه دهند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر این کشور و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هفتاد و هشتمین سالگرد آزادی کره از سلطه استعماری ژاپن (۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵)  نامه‌نگاری کرده و وعده دادند مناسبات دوجانبه را توسعه دهند.

به گزارش رویترز،کیم در نامه خود به پوتین نوشت: دوستی کره شمالی و روسیه در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن ایجاد شد و اکنون قدرت و شکست‌ناپذیری خود را در مبارزه برای در هم شکستن هژمونی و رویکرد‌های خودسرانه امپریالیست‌ها به طور کامل متبلور کرده است.

 وی افزود: یقین دارم که دوستی و همبستگی ما توسعه بیشتری یافته و بنا به اقتضای دوره جدید به رابطه راهبردی طولانی مدت تبدیل خواهد شد. دو کشور همواره پیروز خواهند بود و با قدرت از یکدیگر حمایت و با هم همکاری خواهند کدر تا به آرمان و هدف مشترک خود برسند.

پوتین نیز در نامه خود وعده داد روابط دوجانبه را تقویت کند و افزود: یقین داریم که ما همکاری دوجانبه در همه زمینه‌ها را برای رفاه مردم دو کشور، ثبات قاطع و امنیت شبه‌جزیره کره و کل شمال شرق آسیا تقویت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدی هستم
۰۹:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
درووووووود بر رهبران شجاع و نترس جهان
آخرین اخبار