معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ملایر گفت: هم اکنون حدود ۱۴۷ کلاس درس در مقطع ابتدایی معلم ندارد.

 اکبر فراهانی گفت: در سال‌تحصیلی جدید ۴۲ هزار دانش‌آموز ملایری در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی وحرفه‌ای و کار و دانش به مدرسه می‌روند. 

او گفت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی هستند و ۳۸۵۰ دانش‌آموز به کلاس اول می‌روند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ملایر گفت: زنگ ایثار و مقاومت و زنگ آغاز سالتحصیلی به صورت نمادین در مدرسه دوره اول متوسطه شهید "حاج قاسم سلیمانی" نواخته خواهد شد.

فراهانی کمبود نیروی انسانی در مدارس را یکی از مهمترین مشکلات در سراسر کشور و استان همدان دانست و گفت: هم اکنون حدود ۱۴۷ کلاس درس در مقطع ابتدایی معلم ندارد.

او گفت: ۱۳۰۰ ساعت در مدارس متوسطه دوره اول، ۵۰۰ ساعت در مدارس فحک (فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش) و ۳۵۰ ساعت در مدارس متوسطه نظری بدون دبیر هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه نیازمندی‌های نیروی انسانی را از چند ماه پیش به وزارتخانه ارسال کردیم، گفت: ماده ۲۸ (جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی) می‌تواند بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کند.

فراهانی گفت: ۴۵۰ هزار جلد کتاب درسی بین بیش از ۹۵ درصد از مدارس شهرستان توزیع شده است، اما هنوز برخی هنرستان‌ها کتاب نگرفتند که طی روز‌های آینده به مدیران تحویل داده می‌شود.

او با اشاره به شعار امسال مدارس مبنی بر «مدرسه قوی، ایران قوی» افزود: این شعار برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است و امیدوارم بتوانیم فضای امنی برای تحصیل همه دانش‌آموزان فراهم کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز در ادامه گفت: تأخیر در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از دلایل کمبود معلم در مدارس است.

حسین فارسی گفت: پس از اجرای طرح رتبه‌بندی و تعیین تکلیف بسیاری از فرهنگیان، نیرو‌های بسیاری بازنشسته و مدارس با کمبود معلم مواجه شدند.

او با بیان اینکه امسال ۲۳۰ معلم در ملایر بازنشسته شدند، افزود: برای جبران این کمبود اقدامات خوبی از جمله جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی در حال انجام است.

او پیش‌بینی کرد با اقدامات وزارتخانه مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس حل شود، در ادامه خواستار حضور مؤثر عوامل نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جلوی مدارس همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید شد و بر نظارت جدی روی رانندگان سرویس مدارس تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.