برداشت ۷ هزار تن پسته از باغات شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در سال جاری پیش بینی می‌شود ۷ تا ۸ هزار تن پسته از باغات شهرستان شهربابک برداشت شود.

سید علی وزیری از آغاز برداشت پسته در باغات این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷ هزار تن محصول از باغات شهربابک برداشت شود.

او با بیان اینکه برداشت پسته از سطح ۱۳ هزار هکتار باغات شهرستان از دهه سوم شهریور ماه آغاز شده است، افزود: در سال جاری با اجرای اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی پیش بینی می‌شود بیش از هفت هزار تن پسته خشک از باغات شهرستان برداشت شود.

وزیری اظهار کرد: مهمترین و بیشترین ارقام پسته‌ای که در باغات شهرستان کشت می‌شود اکبری، احمدآقایی، فندقی و کله قوچی است.

او افزود: مناطق رباط، دشت خبر و خاتون آباد بیشترین میزان تولید پسته در سطح شهرستان را به خود اختصاص داده اند و محصول تولیدی این مناطق پس از فرآوری در ترمینال‌های ضبط پسته به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک تصریح کرد: به منظور تامین سوخت مورد نیاز ترمینال‌های ضبط و فرآوری پسته پس از ارائه پروانه فعالیت واحد‌های صنفی کشاورزی توسط ترمینال دار و انجام بازدید توسط کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و تشکیل پرونده، متقاضیان برای دریافت سوخت به شرکت ملی فرآورده‌های نفتی معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار