شهردار کرمان:

برای ساماندهی اتباع خارجی، آماده همکاری هستیم

شعرباف گفت: برای همکاری با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان برای ساماندهی اتباع خارجی، آماده هستیم.

سعید شعرباف در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان که با محوریت، ساماندهی و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز خارجی برگزار شد، گفت: در بعضی مکان‌ها و محله‌ها، از جمله در محدوده بازار کرمان به‌ویژه ۲ بازاری که در حال بازسازی است و در بافت تاریخی، شرایط حضور اتباع خارجی غیرمجاز مطلوب نیست و در این زمینه باید کاری صورت گیرد.  

او افزود: متأسفانه بیشتر مالکان این محدوده، به‌خاطر اجاره‌بهای بیشتری که از اتباع خارجی می‌گیرند، حاضر به همکاری برای بهسازی خانه‌ها و بافت تاریخی نیستند.

شهردار کرمان بیان کرد: در حال طراحی ۲ نقطه برای ایستگاه‌های ساماندهی کارگران هستیم؛ ولی باید سازِکاری برای این مهم در نظر گرفته شود؛ چنانچه در شهر‌هایی مانند: شیراز، تبریز و مشهد، سازِکار‌هایی اندیشیده شده که باعث موفقیت در این زمینه شده است.  

او تصریح کرد: بدین منظور کارگرانی که به ایستگاه‌های کارگری می‌روند، ثبت‌نام می‌شوند و همه آن ها، اعم از بنا یا کارگر ساده، شناسنامه‌دار هستند و با این شیوه؛ حتی مبلغ پرداختی به آن‌ها ثبت می‌شود؛ همچنین براساس تعداد روز کار، میزان پرداختی به آن‌ها در اداره کار و بیمه نیز ثبت می‌شود.

شعرباف با تأکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشانه با دیگر سازمان‌های مرتبط با اتباع خارجی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های کارگری با کارایی بهتر و بیشتر گفت: شهرداری کرمان آماده ساخت و راه‌اندازی ایستگاه‌های یادشده است.

او در مورد کودکان کار که برخی از آن‌ها از ساعت ۲۲ شب تا ۷ صبح در سطح شهر مشاهده می‌شوند نیز گفت: گروه‌های اجراییات شهرداری از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ و ۳۰ شب، این کودکان را جمع‌آوری می‌کنند؛ اما برخی از این کودکان از ساعت ۲۲ شب تا ۷ صبح فعالیت می‌کنند که در حال برنامه‌ریزی برای رصد و مدیریت این کودکان هستیم.

برای ساماندهی موفق اتباع خارجی به یک اقدام همه‌جانبه نیاز است

روح‌الله خضری‌پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز هدف از برگزاری این دیدار هم‌اندیشانه را برنامه‌ریزی برای اقدامات مشترکی دانست که قرار است برای ساماندهی اتباع غیرمجاز در شهر کرمان اجرا شود.

او بر لزوم همکاری بین امور اتباع بیگانه استان با شهرداری و دیگر مسئولان کرمان تأکید کرد و افزود: برای ساماندهی موفق به یک اقدام همه‌جانبه نیاز است و اگر همه مسئولان پای کار نباشند، اتفاق مطلوب رقم نمی‌خورد.  

خضری‌پور به یک طرح در حال اجرا از سوی امور اتباع استان، اشاره کرد و بیان داشت: براساس این طرح؛ اگر اتباع بیگانه عمل یا رفتاری برخلاف موارد قانونی کشور داشته باشند، ابتدا در ۳ مرحله با تذکر و جریمه با آن‌ها برخورد می‌شود و در صورت توجه نکردن و رعایت نکردن،  طرد خواهند شد که اجرای این طرح مؤثر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار